וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הפוך: האם פוקסקון הסינית פותחת מפעל בוויסקונסין, ארה"ב?

אילן גלר

19.6.2017 / 7:58

המפעל החדש צפוי להעסיק כ-50,000 עובדים, כולם כמובן בתנאים סוציאליים מלאים ומשכורות כנהוג לפי החוק בארה"ב, בניגוד מוחלט למוניטין שיצא לה בסין. קווי הייצור במפעל יוקדשו, לפי הדיווח, ליצירת מסכי טלוויזיה שטוחים

פוקסקון. AP
הכניסה למפעל של פוקסקון בסין./AP

חברת פוקסקון הסינית ידועה בעיקר בתור האחראית להרכבתם של רבים מהגאדג'טים הנחשקים בעולם, בהם גם מכשירי האייפון של אפל. היא עושה זאת במפעליה העצומים בסין ובטאיוואן, וגם זוכה למוניטין כמעסיקה קשוחה שמפקחת באדיקות אחר עשרות אלפי עובדיה.

עשרות אלפי העובדים מועסקים במפעלים תמורות משכורות של כמה מאות דולרים בחודש, וכך מאפשרים להוזיל את עלויות המכשיר במערב. אולם לפוקסקון, כך נראה, יש תכניות להקים את המפעל הבא שלה דווקא בוויסקונסין שבארה"ב, בהשקעה של כ-7 מיליארד דולרים.

המפעל החדש צפוי להעסיק כ-50,000 עובדים, כולם כמובן בתנאים סוציאליים מלאים ומשכורות כנהוג לפי החוק בארה"ב, בניגוד מוחלט למוניטין שיצא לה בסין. קווי הייצור במפעל יוקדשו ליצירת מסכי טלוויזיה שטוחים, כך שייתכן שהאייפון יורכב בסין גם בשנים הבאות, למרות שטראמפ רמז כי הוא מעוניין להעביר את המפעלים המשרתים אמריקניים לארה"ב כדי להגדיל את היצע מקומות העבודה.

פירוק אייפון 7. צילום מסך
את האייפונים ימשיכו להרכיב בסין כדי להוזיל את עלותם./צילום מסך

הקמת מפעלי ייצור גדולים בתוך ארה"ב הייתה אחת ממטרותיו העיקריות של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, והוא אף נפגש עם טים קוק, מנכ"ל אפל, בניסיון לשכנע אותו לעבור לייצור מקומי של מוצרי החברה.

באופן מפתיע מאוד, מדובר בהיפוך מגמה מסקרן מאחר והקמת מפעל במדינה מפותחת עם רמת חיים גבוהה, כמו ארה"ב, עלולה לייקר מאוד את עלות המוצר לרמה שהוא אינו משתלם. הייצור במדינות חלשות, והניצול המתאפשר תודות לפער בכלכלות בין מדינות מפותחות למדינות העולם השלישי הוא שהופך את מוצרי הצריכה האלקטרוניים במערב לזולים כל כך. בפוקסקון מסבירים כי ההכנות להקמת מפעל בארה"ב החלו עוד בשנת 2014, אך זה כנראה לא יפריע לבית הלבן לקחת את הקרדיט על ההכרזה הרשמית אם זו אכן תגיע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פוקסקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully