וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס ממשיך לחשוף את סודות ההאקרים של ה-CIA

אילן גלר

21.6.2017 / 8:31

הדלפה מהתקופה האחרונה חושפת שסוכני הארגון פרצו לנתבים אלחוטיים של מותגים מוכרים במשך שנים. בנוסף לניטור מוחלט של כל הרשת, הסוכנים יכולים גם להפנות את המשתמשים בראוטר לאתרים מזויפים, במקום האתרים אליהם התכוונו להגיע

האקר סמארטפון. ShutterStock
אף אחד לא מוגן באמת./ShutterStock

אתר ההדלפות ויקיליקס חושף פרטים נוספים אודות הדרכים המגוונות בהן הצליח ארגון הביון האמריקני, ה-CIA, לחדור כמעט לכל מכשיר מקוון בעולם. הפעם הגיע תורם של הנתבים האלחוטיים - תשתית בסיסית לחיבור אינטרנט בבתים ומשרדים רבים. מתברר שסוכני הארגון פיתחו כבר בשנת 2012 כלי המאפשר פריצה לראוטרים מוכרים רבים וניצולם לצורך איסוף מודיעין חשאי.

הכלי שנחשף כעת מכונה Cherry Bomb והוא שותל את עצמו בתוך מערכת ההפעלה הרגילה של הראוטר (Firmware) כדי ליצור גרסה חדשה ושקופה לחלוטין למשתמש. מאחורי הקלעים, יכולים סוכני ה-CIA לעקוב אחר כל התקשורת המתנהלת ברשת באמצעות אותו נתב אלחוטי, לרבות ניטור כתובות מייל, שיחות קוליות, שמות משתמש באפליקציות צ'אט, סיסמאות ופרטי חשבונות. הסוכנים יכולים גם להפנות את המשתמשים בראוטר לאתרים מזויפים, במקום האתרים אליהם התכוונו להגיע וכך למעשה ליצור מציאות חלופית.

בשנת 2012 פרץ הכלי נתבים של עשרה יצרנים שונים, בהם מותגים פופולריים כמו אסוס, בלקין, Netgear, די-לינק, מוטורולה, Linksys ועוד. המסמך שהודלף לא עודכן לאחרונה, כך שלא ניתן לדעת בוודאות האם הכלי עדיין פעיל ונמצא בשירות ה-CIA, אם כי ניסיון העבר מלמד שסביר להניח שהסוכנות לא רק הוסיפה לפתח את התוכנה, אלא אף הרחיבה את יכולותיה כך שתוכל להשתלט על מותגים נוספים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ראוטר. GettyImages
הדוח שדלף חושף פריצה לנתבים אלחוטיים של המותגים המובילים בעולם./GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully