וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חוגגת גאווה - רק לא במדינות בהן לא חוקי להיות גיי

אילן גלר

22.6.2017 / 9:05

מדינות רבות בעולם המערבי חוגגות את חודש הגאווה עם מצעדים גדולים, אבל במדינות בהן קהילת הלהט"ב סובלת מדיכוי - פייסבוק בוחרת שלא להתנגד למדיניות הממשל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגשון הגאווה - בישראל כן, ברשות הפלסטינית לא./מערכת וואלה!, צילום מסך

לכבוד חודש הגאווה הבין-לאומי, הוסיפה הרשת החברתית אפשרות תגובה לפוסטים המעוצבת כעיגול הצבוע בצבעי דגל הגאווה הצבעוני המזוהה עם קהילת הלהט"ב בעולם. בדיוק כמו ביום האם לפני כמה שבועות, פייסבוק משתמשת ברגשות מתחת לפוסטים כדי לחגוג אירועים הנראים לה חשובים.

עם זאת, נראה שהצביעות של פייסבוק מרימה שוב את ראשה ולמרות שבחברה הסבירו כי התגובה הזו נועדה לאפשר למשתמשים להביע את גאוותם או את הסולידריות שלהם עם הקהילה, היא סייגה כי "האפשרות קיימת בשווקים גדולים בהם נחגגים אירועי הגאווה".

מתברר שכוונתה של פייסבוק בניסוח המעורפל הזה היא שחגיגות הגאווה מוגבלות לאותן מדינות שבהן חברי הקהילה כבר נהנים מחופש יחסי ולא בכל העולם, אותו פייסבוק מנסה לכאורה להפוך למחובר יותר ובטוח יותר.

מפגינים שורפים את דגל הלהט"ב בקייב, אוקראינה יוני 2017. רויטרס
מפגינים שורפים את דגל הגאווה בקייב, אוקראינה יוני 2017./רויטרס

גולשים במדינות רבות, בהן מצרים, בחריין, סינגפור, רוסיה, איחוד האמירויות וגם שטחי הרשות הפלסטינית, גילו כי רגשון הקשת לא מופיע כלל בפיד שלהם. עושה רושם כי פייסבוק החליטה שלא להציג את האפשרות הזו בכל מדינה שבה יחסים חד-מיניים אסורים לפי חוק או מעוררים התנגדות מצד השלטון.

"המדיניות של פייסבוק בנושא זה היא אפליה", טוען ג'וזף אאון, מנהל מרכז תמיכה לקהילה הגאה בלבנון שבה כאמור אפשרות התגובה החדשה לא קיימת. "זה אותו הדבר כמו שאירועי טרור בלבנון לא גורמים לפייסבוק להפעיל את תכונת ה-Safety Check (הודעה לחברים כי הכול בסדר -א.ג.). לרוע המזל, העולם כיום בנוי סביב צרכיהם של תושבי המדינות המערביות, בעיקר הלבנים שביניהם".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully