וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר פישינגר זכה לגוגל דודל אינטראקטיבי פסיכדלי במיוחד

22.6.2017 / 9:28

רוצים ליצור יצירות מופת מוזיקלית-ויזואלית משלכם, בסגנון הייחודי של האנימציה המופשטת? כמה לחיצות ואתם בדרך להיות אמנים פורצי דרך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדודל של גוגל מאפשר לכם ליצור מוזיקה משלכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל מציינת הבוקר את מה שהיה אמור להיות יום ההולדת ה-117 של האמן הגרמני-אמריקאי אוסקר פישנגר עם דודל אינטראקטיבי פסיכדלי במיוחד, שמאפשר למשתמשים ליצור יצירות מופת מוזיקלית-ויזואלית משלהם, בסגנון הייחודי של האנימציה המופשטת.

לחיצה על הדודל מובילה לדף שבו תוכלו לחבר מוזיקה בעצמכם על ידי בחירת נקודות ברשת של 11x16. כל נקודה מייצגת תו, ותוכלו לבחור בין ארבעה כלים מוזיקליים שונים. לאחר שתסיימו תכולו לשמוע את היצירה שלךכם מתנגנת בלולאה. אפילו אנחנו, אחרי כמה קליקים אקראיים, הצלחנו להלחין משהו שלא נשמע נורא מדי.

פשינגר נמלט מגרמניה הנאצית לארה"ב ב-1936, כאשר אמנים ואנשי רוח רבים שסומנו על ידי המפלגה הנאצית כמנוונים את הגזע הארי, נמלטו מהדיכוי של המשטר נגד האמנים המודרניסטים. פישינגר היה אנימטור, צייר ויוצר סרטים שהתפרסם ביצירת הנפשות מופשטות מוזיקליות, שנים רבות בטרם נוצרו הנפשות ממוחשבות וקליפים מוזיקליים. הוא יצר את האפקטים המיוחדים עבור סרטו של פריץ לאנג מ-1929, "אישה בירח" שהיה אחד מסרטי המדע הבדיוני הראשונים. במהלך שנות יצירתו יצר למעלה מ-50 סרטים קצרים וצייר למעלה מ-800 ציורים המוצגים במוזיאונים ובגלריות רבים בעולם.

בין היתר הוא יצר את הקטע לצלילי טוקטה ופוגה ברה מינור של יוהאן סבסטיאן באך עבור "הסרט פנטסיה" של דיסני, אך עזב ללא קרדיט כי דיסני שינה את העיצוב ללא תיאום עמו. הנוסף הוא תרם לאנימציית האפקטים של הפיה הכחולה בפינוקיו. הוא נפטר בלוס אנג'לס ב -1967, בגיל 66.

ליאון הונג, היוצר של הדודל האינטראקטיבי החדש, מקווה שהוא "יגרום לגולשים לחפש את הקסם של פישינגר בעצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אחת מיצירותיו של אוסקר פישינגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully