וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה התעלומה: מה עדיף בתכנות - רווחים או טאבים?

אילן גלר

22.6.2017 / 10:22

ריצ'רד הנדריקס צדק? סקר שנערך בקרב עשרות אלפי מתכנתים מכל העולם הראה שלא משנה אם מדובר בעולם הראשון או בעולם השלישי - משתמשי מקש הרווח פשוט מרוויחים יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טאבים או רווחים? לפחות במשכורת יש הבדל גדול. מתוך "עמק הסיליקון"./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הוויכוחים הוותיקים ביותר בין מתכנתים הוא על השימוש במקש הרווח או במקש טאב במקלדת לצורך סידור הקוד אותו כותבים. הוויכוח הזה נכנס לתודעת הציבור בעקבות פרק בסדרה הקומית המצליחה של HBO, "עמק הסיליקון", והוביל אף למחקר שכלל כ-30,000 משתתפים בכל רחבי העולם. כעת מתפרסמות התוצאות, ונראה כי לפחות לפי המשכורת, מחנה מקש הרווח מנצח בפער אדיר.

לפי הסקר, המשכורת החציונית של מתכנתים המשתמשים במקש הטאב עומדת על 43,750 דולרים; המשכורת החציונית של חובבי מקש הרווח, לעומת זאת, היא 59,140 דולרים - ללא ספק פער משמעותי.

גם בניתוח לפי מדינות נשמר בכל המקרים היתרון למתכנתים המעדיפים להשתמש במקש הרווח. הפער הזה נרשם בקרב מתכנתים בארה"ב, בהודו, באנגליה, בגרמניה ובקנדה. גם אם המשכורת עצמה נמוכה או גבוהה יותר בשל תנאי השוק, משתמשי מקש הרווח פשוט מרוויחים יותר.

החוקרים מסכמים כי העדפת השימוש במקש הרווח לעומת מקש הטאב שווה למתכנת כ-2.4 שנות ניסיון נוספות לעבודתו. למה בדיוק זה קורה? על השאלה הזו יאלצו כנראה לענות חוקרים אחרים, אולם בינתיים נדמה שאפשר כבר להמליץ לסטודנטים למדעי המחשב - כדאי לכם להתרגל להשתמש במקש הרווח ולא בטאב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

גבר מיואש. ShutterStock
למה אני משתמש בטאבים?!/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • תכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully