וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות ספיגה בקוריאה: האקרים מאיימים להפיל את 6 הבנקים הגדולים

25.6.2017 / 11:23

קבוצת האקרים מנסה לסחוט שישה בנקים במדינה ודורשת מאות אלפי דולרים על מנת שלא תפיל את מערכות המחשוב. בקוריאה מתייחסים לאיום ברצינות ואף העלו את רמת הכוננות למצב חירום

צילום: רויטרס

(בסרטון: מתקפת הכופר הגדולה בהיסטוריה בחודש מאי 2017)

שישה בנקים גדולים בדרום קוריאה הכריזו על מצב חירום בעקבות איום במתקפת כופר שקיבלו מקבוצת האקרים שנקראת Armada collective. הקבוצה דורשת כי הבנקים יעבירו לה עד מחר (יום ב') 315 אלף דולר, ומאיימת שאם לא יעשו זאת, היא תפיל את שרתי הארגונים כך שלא יוכלו לעבוד או לשרת את לקוחותיהם.

האיום של קבוצת ההאקרים נחשב חריג יחסית למתקפות כופר, מאחר שבדרך כלל במתקפות מסוג זה נועלים ההאקרים את הקבצים במחשבים המותקפים ודורשים כסף עבור שחרורם - מבלי לפגוע במערכות המותקנות על המחשב. חשוב לציין בהקשר זה, שישנם חקיינים רבים, שמנסים את מזלם ושולחים מכתבי איום - מבלי שיש להם יכולת אמתית לפגוע במערכת. קבוצת Armada Collective שעומדת מאחורי האיום על דרום קוריאה, מקושרת לקבוצת ההאקרים אנונימוס ולכן מתייחסים במדינה לאיום ברצינות.

האקר בסגנון מטריקס. ShutterStock
החשש: פגיעה מהותית במערכות המחשוב./ShutterStock

בשנים האחרונות בוצעו עשרות תקיפות כופר של בנקים בכל העולם. לפי דוח מקיף של חברת אבטחת המידע רדוור ב-2016, דרישת כופר היא התמריץ השכיח ביותר שעומד מאחורי התקפות סייבר. בחברה מציינים, כי בכל יום נעשה שימוש בטקטיקות כופר ברחבי העולם נגד מגוון רחב של תעשיות, חברות ויחידים, וההשלכות של הפגיעה הפוטנציאלית יכולות להיות הרסניות.

ברקע לפניקה בקוריאה נמצאת מתקפת הכופר הגדולה בהיסטוריה, שבוצעה בחודש שעבר, ופגעה בכ-200 אלף מחשבים בכ-150 מדינות וזרעה הרס במערכות ציבוריות באירופה, ארה"ב ובמזרח הרחוק. התוקפים דרשו כופר עבור שחרור הקבצים מהמחשבים המותקפים ועל פי הדיווחים השתמשו בכלים שפיתחה סוכנות ה-NSA האמריקנית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully