וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט שהולך בלי מנוע יסתובב בעתיד הקרוב על הירח?

7.7.2017 / 7:25

חוקרים מקוריאה פיתחו רובוט "גמיש" ללא מנוע או רכיבים מכניים שלטענתם יצעד על הירח. עד אז הם צריכים לפתור רק בעיה קטנה אחת - הקצב שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גמיש ובדרך לירח. DeployBot./מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם אולי כבר לא תגיעו לירח עד גיל 21, אבל כנראה שהרובוט הזה הולך להשאיר לכם אבק. לאחר מספר שנות מחקר, הצליחו חוקרים בדרום קוריאה ליצור מכונה שהולכת עצמאית ללא צורך במנוע או ברכיבים מכניים אחרים. הרובוט זכה לכינוי DeployBot והוא מופעל בגלי חשמל שדוחפים אותו קדימה או אחורה.

בניגוד לרובוטים אחרים המכונים "קשים", DeployBot מורכב משמונה מודולים גמישים - ארבעה שמרכיבים את גופו וארבעה נוספים לכל אחת מרגליו. החוקרים מסבירים שכל המודולים מורכבים יחדיו באמצעות מגנט מיוחד, שמקל על התנועה באמצעות מתח חשמלי המופעל לסירוגין. לטענת המפתחים, למרות גמישותו, הוא מסוגל לשאת על גבו משאות כבדים. הרובוט מסוגל לנוע בשתי דרכים עיקריות. האחת, מדמה במעט את הליכת הירח המפורסמת של מייקל ג'קסון, ואילו השנייה דומה להליכה על ארבע, כמו של רוב בעלי החיים.

בעתיד, כך מקווים החוקרים, ימלא הרובוט כמה תפקידים בהם גם הליכה על הירח. זאת, מסבירים החוקרים, הודות ליכולותיו הגמישות ועמידותו בתנאי האקלים והסביבה הנדרשים. אך לפני שניתן יהיה לשלוח אותו לביקור בחלל, החוקרים עובדים על שיפור קצב התנועה שלו שעומד, למרבה האכזבה, על קצת יותר משני מטרים לשעה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully