וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטאבלט לכלבים - מאפשר לקרוא למשטרה כשהבעלים במצוקה

30.6.2017 / 8:23

מערכת שפותחה במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה במיוחד להולכים על ארבע מאפשרת לכלבים שאומנו לכך להתקשר למוקדי החירום במקרה שבעלים סובלים ממצוקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה כפתורים לשלושה מספרי חירום שונים./מערכת וואלה!, צילום מסך

אומרים שהכלבים הם חבריהם הטובים ביותר של האדם - לעתים אף יותר מבני האדם עצמם. עתה, הפתגם הזה מקבל משנה תוקף כשכלבים יכולים גם להציל את חיי בעליהם בעזרת טאבלט גדול שפותח במיוחד לצורך העניין. הטאבלט ניתן לשליטה באמצעות אפם הרטוב של הכלבים והוא מציג שלושה כפתורים צבעוניים גדולים.

מסך המגע הגדול פותח במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, ארה"ב. לדברי ד"ר מלודי ג'קסון, מובילת המחקר, ביכולתם של הכלבים להציל חיים על ידי לחיצה על אחד הכפתורים, שכל אחד מהם שולח קריאת מצוקה למוקד אחר. החוקרים אימנו כלב לחייג עצמאית במקרה שהבעלים בסכנה או אינו מסוגל להזעיק עזרה בכוחות עצמו.

הטאבלט מצויד כמובן בחיישן מיקום שינחה את כוחות ההצלה להגיע למקום האירוע ולדברי החוקרים, הסיבה שבטאבלט קיימים שלושה כפתורים היא כדי להימנע ממצב בו הכלב לוחץ בטעות על מסך המגע. בנוסף, לטענתה, צבעי הלחצנים הם בצבעי צהוב וכחול מפני שהכלבים סובלים מעיוורון צבעים מסוים ואינם מסוגלים להבחין בצבעים מסוימים בצורה ברורה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • כלב
  • טאבלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully