וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חטפה קנס של 2.7 מיליארד דולרים על הטיית תוצאות חיפוש

27.6.2017 / 13:34

זה הקנס הגבוה ביותר שניתן לחברה באירופה בשל הפרה של הגבלים עסקיים. לדברי האיחוד האירופי, "החברה ניצלה לרעה את הדומיננטיות שלה בשוק"

אילוסטרציה. ShutterStock
הקנס הכי גבוה שהוטל באירופה על הפרה של הגבלים עסקיים./ShutterStock

גוגל ספגה קנס חסר תקדים של 2.7 מיליארד דולרים מהאיחוד האירופי בשל הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים, או ליתר דיוק - הטייה של תוצאות החיפוש. ההחלטה התקבלה בתום חקירה שנמשכה שבע שנים; החקירה הראתה כי ענקית החיפוש האמריקנית "ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי והטתה תוצאות באופן שיטתי".

האיחוד האירופי קבע כי אלגוריתם השוואת המחירים של Google Shopping לא הציג תוצאות אמיתיות תוך מניעת תוצאות של אתרים מתחרים. הקנס הזה הוא הגבוה ביותר שניתן לפסיקה מסוג זה, ועוקף בהרבה את הקנס בסך מיליארד יורו שקיבלה לאינטל בשנת 2009.

בעקבות הפסיקה, גוגל תצטרך לשנות את האופן שבו אלגוריתם החיפוש שלה מדרג את אתרי האינטרנט "בהתאם לעקרון הפשוט של טיפול שווה". אם גוגל לא תשנה את התנהגות האלגוריתם שלה, היא עלולה לספוג קנסות על בסיס יומי שיכולים להגיע לעד חמישה אחוזים מהמחזור היומי הממוצע.

בהודעה לעיתונות, נציבת האיחוד האירופי לענייני תחרות, מרגרט וסטאגר, שיבחה את גוגל על "המוצרים והשירותים החדשניים הרבים שהשפיעו על חיינו", אך הוסיפה "החברה ניצלה לרעה את הדומיננטיות בשוק". לדבריה, גוגל מנעה מחברות אחרות הזדמנות להתחרות על הלקוחות הפוטנציאליים ברשת "ומנעה מהצרכנים האירופים בחירה אמיתית".

גוגל עשויה לערער על החלטה בבית המשפט של האיחוד האירופי, מה שיעכב ככל הנראה את ההחלטה הסופית במשך שנים. בתגובה אמרה גוגל כי אנשיה בוחנים את הפסיקה ושהם מצפים להמשך דיון בעניין.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • קנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully