וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגנו על הילדים מפני האלימות בפייסבוק וביוטיוב

29.6.2017 / 8:50

מאחר שלא תוכלו לעמוד מאחורי גבם של הילדים כל הזמן, מומלץ להשתמש בכלים המאפשרים סינון וניטור אוטומטי של תכנים פוגעניים ומסוכנים ברשת. כך תתאימו את ההגנה הרצויה לאפליקציות ולאתרים הפופולריים

אבא סוגר את המחשב לילד מכור לאינטרנט. ShutterStock
אבא סוגר את המחשב לילד מכור לאינטרנט/ShutterStock

לא פעם אנו שומעים בתור הורים המלצות מגורמי חינוך וביטחון על הצורך להשגיח על פעילות הילדים ברשת ובסמארטפונים. הבעיה היא, כמובן, שלהורים העסוקים אין כל אפשרות לפקח על ילדיהם מסביב לשעון, ופעמים רבות האתרים והאפליקציות בהם משתמשים הילדים זרים לחלוטין למבוגרים – שאינם מצליחים להבין במה בעצם מדובר.

במדריך שלפניכם ריכזנו כמה מהאתרים והשירותים הפופולריים שילדים מהווים חלק גדול מהקהל שלהם. כך תוכלו לדעת מה הם עושים שם, מה מותר ומה אסור. באשר לפיקוח, מאחר שלא תוכלו לעמוד מאחורי גבם של הילדים כל הזמן (ובינינו – זה לא ממש נעים לאף אחד) מומלץ להשתמש בכלים המאפשרים סינון וניטור אוטומטי של תכנים פוגעניים ומסוכנים ברשת. כלים מסוג זה יאפשרו לכם לקבוע כללים ברורים לפי גילם של בני המשפחה, וגם לקבל דוחות מדויקים על פעילותם ברשת.

יוטיוב: לא רק חתולים חמודים

יוטיוב הוא כמובן אתר סרטוני הווידאו הגדול ברשת, השייך לענקית הטכנולוגיה גוגל. כל אחד רשאי להעלות סרטונים לאתר, ורמת הפיקוח מינימלית ומבוססת בדרך כלל על ניסיון לסינון אוטומטי של התכנים. המשמעות: לצד הרבה סרטונים חמודים על חתולים ותכנים חינוכיים מצוינים, ביוטיוב יש לא מעט תכני שנאה, סמים ואלכוהול, סרטונים העוסקים בכלי-נשק וגם סרטוני סקס.

מאחר שמנגנון הביקורת הפנימי של האתר איננו אמין לטעמנו, רצוי להשתמש בכלי חיצוני המוסיף שכבת סינון נוספת לתכנים פוגעניים, ולקבוע זמני גלישה ברורים ביוטיוב – בשעות שבהן תוכלו לעבור ליד המחשב ולראות האם הכול מתנהל כשורה. שימו לב כי כל תכני האתר זמינים גם באפליקציה למכשירי סמארטפון וטאבלט, כך שרצוי מאוד להתקין אפליקציה לניהול השימוש של הילדים גם במכשירים אלו.

פייסבוק: לחסום את הבריונים

הרשת החברתית הפופולרית בעולם אומנם זמינה באופן רשמי לבני 13 ומעלה בלבד, אך כמובן שמיליוני ילדים צעירים יותר מצליחים לעקוף את ההגבלות בקלות. אם אינכם מעוניינים לחסום לחלוטין את הגישה לפייסבוק, האיום המשמעותי ביותר על הילדים באתר זה הוא בריונות מצד משתמשים אחרים. ניתן להתקין כלים אשר יבקרו את הפעילות בפייסבוק ויתריעו בפני ההורים על הצעות חברות חשודות ופוסטים בעלי תוכן פוגעני. שירות iKeeper של ספקית האינטרנט בזק בינלאומי, הוא שירות שכזה, שבעזרתו אפשר לנטר באופן מלא את פעילות הילדים בפייסבוק ולקבל דוח המפרט את פעילות הילדים ברשת.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אפליקציית וואטסאפ. ShutterStock
אפליקציית וואטסאפ/ShutterStock

וואטסאפ וסנאפצ'אט: אי אפשר בלי, אבל כדאי להיזהר

כמובן שאי אפשר לוותר לחלוטין על אפליקציות המשמשות לשליחת הודעות, בין השאר מפני שאלו הפכו זה מכבר גם לאמצעי התקשורת הנפוץ והנוח ביותר בין ההורים לילדים. מה שמומלץ הוא לקבוע אפליקציה אחת או שתיים שדרכן התקשורת תתבצע, ולחסום להתקנה את כל האחרות, על מנת להקל על המעקב והפיקוח.

מיינקראפט: בונים עולמות ביחד

משחק המחשב הפופולרי ביותר בעולם הוא דווקא כלי חינוכי למדי ואף מומלץ: מדובר במעין ארגז חול שבו יכולים הילדים ליצור עולמות חדשים, או לבקר בעולמות שאותם יצרו אחרים. מאחר שהגרפיקה פשוטה ובסיסית, אין כמעט סכנה של חשיפה לתכנים אסורים. הבעיה היא דווקא בקהילה שמסביב: אתרים ופורומים שבהם שחקני מיינקראפט משתפים עולמות ורעיונות זה עם זה.

לא כל האתרים הללו מקפידים על מדיניות סינון תכנים ברורה, כך שרצוי לחסום לגישה לפחות את אלו שידוע כי הם בעייתיים. שירות iKeeper של ספקית האינטרנט בזק בינלאומי מאפשר התראות בזמן אמת לכתובת הדואר האלקטרוני של ההורה כאשר הילד נכנס לאתר חדש ולא מוכר, וכך ניתן לבדוק מיד האם מדובר באתר בעייתי ובעת הצורך לחסום אותו מרחוק.

וואלה! NEWS בשיתוף בזק בינלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully