וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא אייפון - זה הסמארטפון החדש של צפון קוריאה

30.6.2017 / 8:20

תושבי הדיקטטורה מוזמנים לרכוש את הסמארטפון החדש, הדומה פלאים לאייפון. מלבד הדמיון החיצוני, לא תמצאו במכשיר הזה מאפיינים מתקדמים של אייפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה טוב, אבל החומרה כנראה בינונית ומטה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהשיקה לאחרונה את הטאבלט הרשמי, המכונה בשם המקורי iPad, משיקה צפון קוריאה גם סמארטפון לרווחתם של תושביה - שדי נותרו מאחור בכל הקשור להתקדמות טכנולוגית, ולא באשמתם. הסמארטפון החדש נקרא Jindallae 3 והוא מיוצר רשמית על ידי יצרנית מקומית. עם זאת, אנליסטים בתעשיה מעריכים כי דווקא לא צפון קוריאה היא זו שייצרה את המכשיר, אלא יצרנית סינית כלשהי; הסיבה היא האלמנטים הרבים שלקוחים כביכול ממכשירים סיניים ובעיקר הממשק, אך לא מן הנמנע שהיצרנית הקוריאנית פשוט העתיקה מהסינים.

לא פורסם בדיוק מה המפרט הטכני של המכשיר אבל כבר ניתן לראות בבירור שצורתו מזכירה את האייפון והוא זמין בשלושת צבעי האייפון: שחור, לבן ו-Rose Gold. בנוסף, בתמונות המכשיר נראית לצד הסמארטפון תחנת עגינה, אולם לא ברור כרגע מה ייעודה.

כפי שניתן לצפות, המכשיר החדש אינו מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד אלא מערכת הפעלה מקומית ומוגבלת מאוד המציעה הורדה של כמה אפליקציות שנבחרו מראש כמו גלריית תמונות, מחשבון, משחק קלפים בסגנון קוריאני ודפדפן אינטרנט מוגבל לרחבי המדינה בלבד.

חרף העובדה שתושבי צפון קוריאה נותרו מאחור בכל הקשור לטכנולוגיה, הביקושים למכשירים כאלו רק הולכים וגדלים. בשנים האחרונות הושקו כמה סמארטפונים, כשאלו מצטרפים לטאבלט החדש ואף למחשבים בעלי מערכת הפעלה מקומית. החומרה לרוב אינה מתקדמת במיוחד אבל מספיקה לשימושים מוגבלים שהמדינה מרשה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Jindallae 3 - לפי ההערכות הוא מיוצר בסין ולא בקוריאה הצפונית./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully