וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לאייפון: חושבים שאתם מכירים את כל המוצרים של אפל? בחנו את עצמכם

29.6.2017 / 8:35

מבדילים בין אייפוד לפאוור בוק? אם אתם מחשיבים את עצמכם לחובבי אפל, אתם חייבים להכיר לפחות כמה מהמוצרים שנראים היום כמו מוצגים במוזיאון

עריכה: נועה לוי

השנה 2007 ובשוק הסלולר שולטת חברת נוקיה הפינית על שלל מכשיריה. כיום החברה מנסה להשיב את תהילתה אבל המסמר הראשון בארון הקבורה שלה ננעץ בדיוק לפני עשור, בתאריך 29 ביוני 2007 עם תחילת המכירה של הטלפון החכם הראשון של חברת אפל.

בראיון שהתקיים עם אחד סקוט פורסטול, בכיר לשעבר באפל, הוא סיפר כי האייפון הראשון הומצא בעקבות אי-חיבתו של סטיב ג'ובס לאחד מממכריו של אישתו שעבד במיקרוסופט. ג'ובס לפי הדיווח רצה לנקום בו ולשנות את העולם. מטבע הדברים אין אפשרות לאשר את אמיתות הטענה אבל אין ספק שבדבר אחד צדק פורסטול - האייפון שינה את עולם המובייל.

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, 2007. AP
סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון, 2007./AP

אילו היינו מסתכלים היום על האייפון הראשון, רובנו היינו מגיבים בגיחוך קל. ללא מצלמה קדמית, ללא חנות יישומים מובנית וכמעט ללא שום פיצ'ר שמאפיין היום את האייפונים העדכניים. הדור הראשון היה גוץ עם מסך שנראה היום קטן מדי אבל בזמנו היה ממשק המשתמש המהפכני ביותר בעולם.

אפשר לא לאהוב את אפל, ללעוג לה על ההתלהבות המוגזמת או על עדר המעריצים שהיא מטפחת, ואפילו אפשר לומר כיום שהיא לא מחדשת כמו פעם אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנה - את האומץ לנסות ולשנות את העולם. לא משנה איזה סמארטפון יש לכם בכיס - מעצביו שאבו השראה מהאייפון הראשון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully