וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעלית הראשונה בעולם שזזה לכל הכיוונים - בלי כבלים

30.6.2017 / 8:19

חברת מעליות גרמנית התקינה בבניין בגובה 246 מעלית ראשונה מסוגה בעולם שזזה לכל כיוון - על בסיס מסילות ומגנטים. כי השנה היא 2017 וללכת מהמעלית לדירה זה כבר מאמץ מוגזם

צילום מסך

מאז המצאתה של המעלית המודרנית הראשונה, לפני כ-160 שנה, אופן פעולתה לא השתנה בהרבה. אמנם אמצעי הבטיחות השתפרו, וגם הנוחות שהמעלית מציעה, אבל עד היום היא מבוססת על מערכת כבלים המושכים את התא למעלה ולמטה.

אבל למה שהמעלית לא תיקח אתכם ישירות לפתח הדירה במקום רק לקומה הרצויה? מערכת מעליות חדשה שהותקנה לראשונה השנה בבניין משרדים גרמני, המתנשא לגובה של 246 מטרים, מסוגלת - מלבד לנוע בצורה אנכית - גם לנוע בצורה מאוזנת ברחבי הבניין ובכך להגיע לכל חדר ומשרד.

לטענת החברה, זוהי רק הסנונית הראשונה ומעליות אופקיות רבות מסוגה יותקנו בהמשך בכל רחבי העולם. התשתית המאפשרת את פעילות המעלית מורכבת מטכנולוגיה המסוגלת להפוך את המעלית לכל כיוון ולנוע בהתאם לתנועת המעלית. כלומר, ברגע שלוחצים על כפתור במעלית, המערכת תכוון את עצמה בהתאם לכיוון בו נמצא היעד וכך המעלית אינה מוגבלת בתנועה ליניארית.

במקום מערכת כבלים אנכית, המערכת מורכבת מחצאי חישוקים מתכתיים המתחברים לעיגול שלם דרכו המעלית עוברת. החיבור עצמו מתבצע באמצעות מגנט גדול וכך נשמרת המשכיות התנועה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מעלית אופקית. צילום מסך
הסנונית הראשונה?/צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התשתית הרבה יותר מורכבת ממעלית רגילה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מעלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully