וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימי ג'ונסון - יום הולדת 114 לטייסת הרפתקנית ופורצת דרך

1.7.2017 / 9:45

היא הפכה לגיבורה לאומית באנגליה בזכות כמה מבצעי טיסה ייחודיים והייתה האישה הראשונה שטסה לבדה מבריטניה לאוסטרליה. היא נהרגה בהתרסקות מטוסה במלחמת העולם השנייה

הדודל היומי של גוגל מוקדש היום (שבת) ליום הולדתה ה-114 של איימי ג'ונסון, טייסת פורצת דרך ומי שהייתה האישה הראשונה שטסה לבדה מבריטניה לאוסטרליה.

בספר "האוניברסטיה הקטנה של הספורט" נכתב עליה: "היא הייתה טייסת הרפתקנית בתקופה שבה טיסה נחשבה במידה רבה לאירוע ספורט. ג'ונסון הפכה לגיבורה לאומית באנגליה בזכות כמה מבצעי טיסה ייחודיים: ב?1930 היא הייתה האישה הראשונה שטסה סולו מאנגליה לאוסטרליה; וב?1931 הראשונה שטסה ביום אחד מלונדון למוסקבה. משם המשיכה מעל סיביר ליפן, ושברה את שיא המהירות בטיסה מאנגליה ליפן. ב?1932 קבעה שיא מהירות לטיסה מלונדון לקייפטאון, ושיפרה את שיאו של בעלה, ג'ים מוליסון. ב?1934 קבעו השניים את השיא לטיסה מאנגליה להודו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ונסון לא הסתפקה בהישגיה בתחום הטיסה והייתה מהנשים הראשונות שהתחרו במסלול הלוז' (מזחלת קרח שבה נעים המשתתפים כשראשם לפנים) המפורסם קרסטה, בסנט מוריץ שבשווייץ. בגלל איסורים שונים היא עשתה זאת מחופשת לגבר".

ג'ונסון שירתה כטייסת תובלה במלחמת העולם השנייה ונהרגה בהתרסקות מטוסה ב?1941 וגופתה לא נמצאה מעולם. מאז הופקו ארבעה סרטים ומחזות על חייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully