וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סוללה: הטלפון הזה שואב אנרגיה מהעולם סביבו

אילן גלר

2.7.2017 / 11:56

הטכנולוגיה עליה התבססו החוקרים מאוניברסיטת וושינגטון קיימת כבר עשרות שנים ובעבר עשו בה שימוש מרגלים סובייטים. כעת היא זוכה לקאמבק שעשוי לחסוך לא מעט חיי סוללה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי המסך, אפשר לנהל שיחות בלי סוללה./מערכת וואלה!, צילום מסך

האם עתיד התקשורת האלחוטית מסתתר בתוך מכשירי רדיו בהם השתמשו מרגלים סובייטים שנשלחו למשימות סודיות במערב? כך סבור צוות של חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון, המנצלים את הטכנולוגיה שפותחה בימי המלחמה הקרה בכדי ליצור מכשירי טלפון שכמעט ואינם צורכים אנרגיה. סוללה זעירה, מהסוג שבו משתמשים בדרך כלל בשעוני יד רגילים, אמורה להספיק לצורך הפעלת המכשיר במשך עשרות שנים.

איך זה עובד? במקום לשדר אות רדיו חזק לעבר אנטנות סלולריות - פעולה הצורכת אנרגיה רבה - מסוגל הטלפון החדשני לרכוב על גלי רדיו הנישאים באוויר ממקורות אחרים. השידור המקורי איננו נפגע, וכך ניתן לקיים שיחה אלחוטית על בסיס תחנות רדיו ומכשירי קשר שיוסיפו לתפקד ללא הפרעה.

יישומי הטכנולוגיה מוגבלים למדי בשלב זה: טווח השידור המקסימלי עומד על 15 מטרים בלבד, ואיכות השיחה רחוקה מהסטנדרט שאליו התרגלנו מרשתות סלולר מתקדמות. כמובן שזו רק ההתחלה, וייתכן שבעתיד נזכה לראות פיתוחים שיהפכו את השיטה זו ליעילה ויפחיתו את צריכת האנרגיה, שכיום מסתמנת בתור הבעיה העיקרית של סמארטפונים מודרניים.

כמובן שלא מדובר בטכנולוגיה המסוגלת להפעיל מסך גדול של סמארטפון, ללא מקור אנרגיה נוסף, אבל אין ספק שיש עוד המון מקום לשיפור בטכנולוגיה הזו, בעיקר אם לוקחים בחשבון שלפני שני עשורים טלפונים ניידים היו גדולים ומסורבלים וכיום החומרה התכווצה והשתפרה בצורה חסרת תקדים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • סוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully