וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושדים במטפלת? כל מה שצריך לדעת על מצלמות אבטחה ביתיות והמלצות

5.7.2017 / 9:01

מצלמת IP בכאלף שקלים או מצלמה זולה יותר? מה הזווית האידיאלית לתיעוד סלון או חדר ילדים ואיך להפוך את הסמארטפון הישן למצלמת אבטחה ביתית? המדריך המלא

עריכה: שניר דבוש

חשיפת התיעוד של ספיר בוקשטיין, המטפלת המתעללת בת ה-24 מאשקלון, הזכירה להורים רבים שאף פעם אי אפשר לדעת מה קורה בבית אחרי שהדלת נסגרת. לפחות למי שאין לו מצלמת אבטחה שמתעדת את כל מה שקורה סביבה. מצלמות רשת אלחוטיות הפכו לזמינות יותר בשנים האחרונות, וחדירה של מותגים סיניים לשוק הישראלי הביאה גם להורדת מחירים בחלק מהמקרים.

מצלמות אבטחה ביתיות מגיעות לרוב עם אפליקציה ייעודית לסמארטפון, המאפשרת צפייה במתרחש מכל מקום, וההתקנה שלהן מאוד פשוטה - לחבר את המצלמה לחשמל ולהגדיר אותה באמצעות האפליקציה. מחירי רוב המצלמות נעים בין 399 שקלים ועד לכאלף שקלים למצלמות הטובות ביותר. חשוב לשים לב שאתם רוכשים מצלמה ביתית שנועדה לאבטחה ולא מצלמת רשת שכל יעודה הוא לקיים שיחות וידאו במחשב, שכן אותה מצלמה לא תהיה יעילה מספיק ואין לה אפליקציה ייעודית.

אחרי ההתקנה חשוב מאוד לשנות את סיסמת ברירת המחדל. רוב המצלמות מגיעות עם סיסמה כמו admin או 123456, וקל מאוד לפרוץ אותן ולהשתלט לכם על השידור. לכן הפעולה הראשונה לאחר ההתקנה צריכה להיות החלפת סיסמה.

מומלץ גם לרכוש דגם התומך בראיית לילה, עם עדשה בזווית רחבה, של לפחות 110 מעלות, ורזולוציית צילום של 720P - כלומר HD, לפחות. כמו כן מומלץ לרכוש מצלמה עם מיקרופונים שיאפשרו להאזין למתרחש, ולוודא שיש למצלמה אפליקציה לסמארטפון. חלק מהממשקים הייעודיים מאפשרים גם לקבל התראה ברגע שחיישן התנועה קולט תזוזה, אבל במקרה של חשד להתעללות בבית זה פחות רלוונטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטפלת מאשקלון תועדה מתעללת בתינוקת./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה מומלץ?

לוג'יטק מציעה את אחת המצלמות הטובות והמתקדמות ביותר שניתן למצוא בשוק. Circle 2 מציעה עמידות גבוהה גם למים, כך שניתן להתקין אותה גם במרפסת או בגינה. המצלמה מוצעת בשני דגמים: דגם אחד חוטי ודגם נוסף אלחוטי. שתיהן מצלמות וידאו ברזולוציה של Full HD וכוללות זווית רחבה של 180 מעלות. ל-Circle 2 אפליקציה המאפשרת צפייה מסמארטפון, טאבלט וגם צפייה בכמה מצלמות בו-זמנית. היא גם מאפשרת לנהל שיחת אינטרקום והממשק שלה משוכלל יותר מהממשק של מרבית המצלמות הביתיות.

באפליקציה של המצלמה תוכלו לקבל התראות בזמן אמת בעת זיהוי פעילות חריגה. כמו כן, המצלמה מתעדת את כל מה שקורה במהלך היממה ובסוף היום מבצעת סיכום יומי באורך 30 שניות, הכולל את אירועי היום המשמעותיים ביותר. בנוסף, מציעה לוג'יטק אחסון חינמי בענן של כל התוכן שצולם ביממה האחרונה ובשונה ממצלמות רבות אחרות, המצלמה של לוג'יטק מגיעה עם סוללה פנימית, כך שניתן להשתמש בה ללא חיבור קבוע למקור חשמל. המצלמה תהיה זמינה לרכישה בישראל ב-1 באוגוסט במחיר של 990 שקלים.

ענקית הטכנולוגיה הסינית, שיאומי, מוכרת בישראל בעיקר בזכות הסמארטפונים שלה, אך החברה מייצרת כמעט כל מוצר טכנולוגי ביתי, לרבות מצלמות אבטחה שנחשבות למתקדמות מאוד. מצלמת Yi Home Camera 2 של שיאומי מגיעה עם עדשה רחבה של 130 מעלות, מצלמת באיכות Full HD, וכוללת טכנולוגיה המאפשרת לכוון ולאזן באופן דינמי את החשיפה של התמונה כדי להשיג תמונות בהירות וברורות. המצלמה מאפשרת זיהוי שמע, כמו זיהוי בכי של תינוק, זיהוי מחוות כמו תנועות ידיים שיפעילו את המצלמה, זיהוי בני-אדם, אפליקציה המאפשרת שליחת התראות בעת זיהוי תזוזה והקלטה רצופה על גבי כרטיס הזיכרון או אפשרות של הקלטה בעת תזוזה בלבד. המצלמה נמכרת ברשת באג במחיר של 399 שקלים.

מצלמת אבטחה ביתית נוספת של שיאומי מאפשרת סיבוב המצלמה בציר האופקי של 345 מעלות וסיבוב אנכי של 115 מעלות, לצד עדשה רחבה בזווית של 112 מעלות. ה-Dome מאפשרת צילום ברזולוציית Full HD, מציעה זום דיגיטלי של פי 4 וראיית לילה המאפשרת צפיה בפרטים בחושך עד מרחק של שלושה מטרים. עוד מציעה המצלמה מעקב תנועה מובנה העוקב אחר עצמים נעים, זיהוי שמע ואפשרות של אינטרקום, המאפשר לתקשר עם הנוכחים בבית דרך המצלמה. המצלמה זמינה ברשת באג במחיר של 499 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

להפוך את הסמארטפון למצלמה ביתית

בנוסף לרכישה של מצלמת IP תוכלו גם להפוך את מכשיר הסמארטפון הישן שלכם למצלמת אבטחה. הוא כבר מצויד במצלמה, ברכיבי הקישוריות הנדרשים לשידור ויש לו סוללה מובנית. כדי לארגן לעצמכם מערכת מאולתרת, אך יעילה, תצטרכו להתקין על הסמארטפון הישן אפליקציה ישראלית בשם Salient Eye.

הסמארטפון הופך למערכת אבטחה מבוססת גלאי תנועה, ומרגע שתזהה פעילות חשודה תתחיל המצלמה לצלם ללא הפסקה, בקצב של 4 תמונות לשנייה, המועלות גם לענן באופן אוטומטי, עד שתיפסק התנועה החשודה בחלל שמולו הצבתם את המכשיר.

בהתאם לאופן בו תגדירו אותה, תקבלו מהאפליקציה התראות שונות בזמן אמת, כולל אפשרות להפעלת אזעקת "צופר" ושליחת סמס או דואר אלקטרוני, עם קישור לתמונות שתועדו. מפתחי האפליקציה ממליצים על שילוב של כמה סמארטפון או טאבלטים לצורך הקמת מערכת אבטחה מקיפה יותר, בה כל מכשיר שכזה ישמש זוג עיניים לאיתור תנועה באזורים שונים בבית, במשרד ועוד. כל המכשירים ישלחו התראות ומידע לסמארטפון בצורה מרוכזת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • מצלמת רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully