וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מושלם: סמסונג Dex הופך את הסמארטפון למחשב נייח

6.7.2017 / 9:30

למעט מחסור בשקעים סטנדרטיים, תחנת העגינה החדשה של הענקית הקוריאנית הפתיעה אותנו לטובה. האפליקציות המותאמות עובדות בצורה מושלמת, כוח העיבוד של הגלקסי S8 לא מגמגם גם בשימוש אינטנסיבי ואפילו האפליקציות שלא הותאמו, מאפשרות עבודה נוחה במצב דסקטופ

צלמים זמניים מורשים

בשנת 2011 הציגה חברת מוטורולה את Atrix 4G - סמארטפון המיועד לשוק העסקי ומגיע עם תחנת עגינה שניתן לחבר למסך גדול ולהפוך את המכשיר הנייד לסוג של מחשב. זה היה אחד מהניסיונות הראשונים לשדרג את הסמארטפון למחשב נייח, אך הניסיון כשל כי החומרה לא הייתה מספיק מתקדמת כדי להתמודד עם ניהול משימות מורכבות ומרובות. שש שנים לאחר מכן השיקה חברת סמסונג, יחד עם גלקסי S8 את תחנת העגינה DeX.

ה-DeX נראה כמו קופסה עגולה הנפתחת כמו צדפה. יש לו שני חיבורי USB, כבל רשת (LAN), חיבור HDMI למסך וחיבור USB מסוג C לחשמל. חיבורי ה-USB מאפשרים חיבור של מקלדת ועכבר, אבל אם אתם מחפשים פתרון אלגנטי יותר, מומלץ שתצטיידו במקלדות ועכבר אלחוטיים. בהפעלה הראשונית שכחנו להגדיר את המקלדת והעכבר האלחוטיים, חיברנו את המכשיר לתחנת העגינה ולא הצלחנו להשתמש בה כך שמומלץ להקפיד על חיבור ראשון מסודר כשהסמארטפון עוד לא מחובר. מדובר בהיצע חיבורים יחסית דל והחיסרון העיקרי הוא היעדר שקע האוזניות הסטנדרטי. בשקע האוזניות של הגלקסי לא ניתן להשתמש כשהמכשיר עוגן ואם תרצו להשתמש באודיו חיצוני, תצטרכו לעשות זאת על ידי חיבור בלוטות' בלבד.

חיבור ה-HDMI אמנם הפך לסטנדרטי בשנים האחרונות אבל אנשים רבים עדיין צופים בטלוויזיות בנות כמה שנים ומי שאין לו חיבור כזה ייאלץ לרכוש מתאם HDMI למסך בעל חיבור VGA או DVI - החיבורים הנפוצים ביותר כיום, מה שאומר להוציא עוד כסף.

אחרי שחיברנו את כל מה שצריך לתחנת העגינה, חיברנו גם את המכשיר. על צג הגלקסי עלה מסך ששאל אותנו האם להפעיל את מצב שולחן העבודה וכמה שניות אחרי שסימנו לו שאנחנו מעוניינים לעבוד עם הדקס, הופיע על המסך הגדול שולחן עבודה שעוצב בצורה מאוד יעילה ונוחה. על גבי שולחן העבודה יש אייקונים שמוכרים לנו מהמחשב הרגיל, בצד שמאל הופיע לנו תפריט "התחל" של סמסונג עם כל האפליקציות, בצד השני מרכז ההתראות עם חיווי של מצב הסוללה, קישורית אינטרנט אלחוטי וכמובן שיש את סרגל האפליקציות עליו מופיעות האפליקציות הפתוחות וקיצורי הדרך. בשלב הזה אתם כבר משתמשים בסמארטפון שלכם בתור מחשב נייח, השאלה היא עד כמה זה יעיל?

סמסונג דקס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
תחנת עגינה מוצלחת, רק חבל שאין שקע אוזניות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

האפליקציות ב-DeX מתחלקות לשלוש קטגוריות. אפליקציות שעברו התאמה ועובדות בצורה מושלמת, אפליקציות שנפתחות בחלון מלבני כמו בסמארטפון ואפליקציות שלא עובדות בכלל במעבר לדקס, כמו Waze (שאין צורך שתעבוד במצב נייח). האפליקציות של גוגל ומיקרוסופט עברו התאמה ועובדות בצורה מושלמת, לרבות וורד, אקסל, אפליקציית Gmail, גוגל דרייב ועוד. אלו האפליקציות שבאמת חשובות למי שרוכש את תחנת העגינה, ואלו אפליקציות שמאפשרות עבודה משרדית פשוטה עם האפליקציות המוכרות. תוך כדי העבודה לא מרגישים בהבדל בכלל וזה יתרון ענק למי שהמשרד שלו בסמארטפון. בנוסף לאפליקציות שלא פועלות וכאלה שעברו התאמה, יש גם את האפליקציות שלא עברו התאמה כלל, כמו פייסבוק או אינסטגרם אבל בעיקר אפליקציות ישראליות. האפליקציות הללו נפתחות במלבן, כמו בסמארטפון, ומי שלא מסוגל להתרגל לפורמט יכול פשוט להתחבר לשירות שמציעות האפליקציות דרך הדפדפן, בדיוק כמו במחשב רגיל. גלשנו לפייסבוק בדפדפן והרגשנו כאילו אנחנו גולשים במחשב, ולא בסמארטפון המחובר לתחנת עגינה. בכל הנוגע להתאמה ולמעבר בין המסכים, סמסונג עשו פה עבודה מעולה.

לפני השימוש הראשון היו לנו הרבה ספקות, ובעיקר ניסיון מר מהפעם הקודמת שבה ניסו להפוך את הסמארטפון למחשב, אך הפעם החוויה שונה לחלוטין - ומפתיעה לטובה בענק. בלב ה-S8 פועם מעבד Exynos 8895 מתוצרת סמסונג, 4 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה לאחסון באמצעות זיכרון UFS 2.1 הנחשב למהיר במיוחד. כל החומרה הזאת מספקת ביצועים עוצמתיים אבל מגלים עד כמה בדיוק רק כשמחברים את הגלקסי ל-DeX. הצלחנו להריץ כמה אפליקציות במקביל, כמו וורד, דפדפן עם כמה חלונות ונגן מוזיקה ולעבור ביניהן בצורה חלקה. כל האפליקציות עבדו בצורה מהירה וחלקה, ובעבודה פשוטה על מיילים וגלישה באינטרנט זה היה מושלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תצוגה סמסונג דקס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ממשק נוח כמו של מחשב שולחני רגיל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

לתחנת העגינה, סמסונג DeX, יש כמה חסרונות שהצליחו להפריע לנו, כמו חיבור HDMI בלבד שמגביל את המשתמש, ודורש להצטייד במתאם נוסף. הפתיע בחסרונו גם שקע אוזניות סטנדרטי שמאלץ אותנו להשתמש באוזניות בלוטות' אך היתרונות עולים על החסרונות והפעם סמסונג עשו עבודה מדהימה עם הממשק, שמדמה בצורה יעילה וגם מיוחדת את הדסקטופ של המחשב הרגיל. בצירוף החומרה המתאימה והאפליקציות שהותאמו, מדובר במוצר שסוף סוף מצליח לספק את הסחורה ולהפוך את הסמארטפון למחשב נייח. הדקס מוצע בסכום של 799 שקלים ואם אתם רוכשים גלקסי חדש, תוכלו לרכוש את תחנת העגינה תמורת 299 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully