וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד שעתיים בשבוע: לימד מחשב לעשות את העבודה שלו - ולא סיפר למעביד

5.7.2017 / 10:06

מתכנת אמריקני פרסם בפורום על אתיקה של מתכנתים כיצד לימד את המחשב לבצע את עבודתו כדי שתיראה כאילו הוא עושה אותה באופן ידני, ותהה האם לספר לבוס או לא. מה אתם הייתם עושים?

אילוסטרציה. ShutterStock
עובד לטענתו רק שעתיים בשבוע. אילוסטרציה./ShutterStock

כולנו מחפשים את האיזון המושלם בין פרנסה יפה שתספק אותנו ותאפשר לנו לחסוך לבין זמן פנוי. אבל לפי הדיווחים ברשת, מתכנת אחד שבחר להישאר אנונימי הצליח לפצח את השיטה ולדבריו הוא עובד שעתיים בלבד בשבוע. איך הוא עושה את זה? בפוסט שהעלה המתכנת האמריקני לפורום מתכנתים הוא סיפר שמצא דרך לתכנת את המחשב האישי שלו להריץ פקודות כאילו אדם מבצע אותן.

כעת, לדבריו, כל שהמתכנת צריך לעשות הוא להקדיש שעתיים בשבוע על מנת לתכנת את הפקודות מחדש. הוא טוען שהוא עושה את זה כבר כמעט חצי שנה ועדיין לא סיפר למעסיק שלו. כדי לא לעורר את חשדו של המעסיק, המתכנת תכנת את המחשב כך שמדי פרק זמן מסוים הוא ידווח על באגים במערכת וגם יתקן אותם באופן אוטומטי.

בזמן שהמחשב מבצע את הפעולות באופן אוטומטי, שנראה כאילו בן אנוש מבצע, הבחור עצמו היה עסוק בעיקר בטיפול בבנו ובשאר מטלות הבית. הוא הצליח להשיג את זה בזכות העבודה שהוא עובד מהבית אך לאחרונה עלו בו ספקות והוא חשף את התרמית-לכאורה בדיון בו השתתף בפורום המוקדש לאתיקה של מתכנתים ושאל האם עליו לספר למעסיק?

חלק מהמשתתפים בדיון כמובן גרסו כי אין צורך ליידע את המעסיק, שכן העבודה נעשתה בסופו של דבר, בעוד גולשים אחרים טוענים כי מדובר בזלזול במקצוע ובהונאה. לא ידוע האם המתכנת בחר בסופו של דבר להתוודות בפני המעביד, או שמדובר בכלל בסיפור מומצא שהעלה גולש לפורום כדי לעורר דיון פילוסופי אבל מה שבטוח זה שלא רחוק היום שמחשבים יעשו את עבודתם של מתכנתים רבים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מקלדת. ShutterStock
בקרוב גם ככה מחשבים יעשו את כל העבודות השחורות של המתכנתים./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • תכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully