וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי שגייסו 1.3 מיליארד דולר - יזמי האוטובוס העילי נחקרים על הונאה

6.7.2017 / 8:28

אב-הטיפוס של כלי התחבורה היה מרשים מאוד וזכה לדיווחים ברחבי העולם, אך מה שהחל כחששות בלבד התגלגל לחקירה של היזמים. האוטובוס נלקח והמסילה שלו פורקה

צילום מסך

לפני כשנה הצליחו יזמים סיניים להלהיב לא מעט אנשים ברחבי העולם עם אב-טיפוס שאמור היה לפתור באלגנטיות את בעיית הפקקים - אוטובוס גבוה במיוחד, המאפשר לכלי-רכב נמוכים יותר לחלוף תחתיו.

החברה הסינית שערכה את ההדגמה, והציגה את אב-הטיפוס של אוטובוס ה-TEB, טענה שהיא קרובה לייצור מסחרי של האוטובוס שאמור להכיל עד 300 נוסעים בנוחות, תוך שהוא חולף מעל הפקקים העירוניים אבל אחרי תקופה ארוכה של תהיות, כעת החליטו הרשויות בסין לשים סוף לסאגה ולפתוח בחקירה.

כבר בחודש אוגוסט 2016 עלו חששות כי מדובר בתרמית אך הרשויות בסין עדיין נתנו ליזמים ליהנות מהספק למרות שערוצי התקשורת הרשמיים של השלטון הודיעו כי רשויות התחבורה כלל לא ידעו על קיומו של הניסוי, ובוודאי לא פיקחו עליו. מכיוון שכך, כל הפרטים שפורסמו עשויים להיות מזויפים לחלוטין, לרבות יכולתו של האוטובוס לחלוף מעל כלי רכב. לדברי מומחים, שחיזקו את טענות הממשל בשנה שעברה, אב-הטיפוס של האוטובוס כלל אינו גבוה מספיק, והוא לא עומד בתקנים שיאפשרו לו לנוע בכביש.

אוטובוס סיני עילי. צילום מסך
ההדגמה הייתה מרשימה; גם ההדמיה. רק חבל שבפועל לא היה לאוטובוס הזה סיכוי./צילום מסך

השבוע הודיעו הרשויות בסין כי הן פותחות בחקירה נגד היזמים, שגייסו 9.1 מיליארד יואן (4.7 מיליארד שקלים או 1.3 מיליארד דולרים) לפרויקט. החקירה מתמקדת בכשלושים אנשים ולדברי הרשויות הם בוחנים האם אפשר להשיב חלק מהכספים.

לפי הדיווח, 72 משקיעים הגישו תביעה נגד היזמים והרשויות כבר הנחו, עם תחילת החקירה, להעביר את אב-הטיפוס למחסן ופירקו את המסילות שהוצבו להדגמה, שכנראה נועדה רק למשוך משקיעים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • TEB
  • אוטובוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully