וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמית השיחות השתדרגה: קיבלתם שיחה מקידומת 960? אל תענו

11.7.2017 / 8:17

את מדינת טונגה החליפה המלדיביים אבל העוקץ הוא אותו עוקץ; איך תזהו אותו ומה יקרה אם תענו או תחזרו למספר? כנראה שתגלו בחשבון הטלפון הבא שלכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לענות, ולא לחזור למספר. בכלל, לא מומלץ לחזור למספרים בינלאומיים חשודים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועיים האחרונים גילו אלפי ישראלים שיחה שלא נענתה ממספר טלפון המתחיל בקידומת 676; מאז התגלה כי מדובר בתרגיל עוקץ, שמטרתו לגבות עשרות דולרים מכל קורבן שמחזיר שיחה, או מעז לענות בזמן אמת. הקידומת מגיעה ממדינת איים קטנה בשם טונגה, הממוקמת בדרום האוקיינוס השקט, מדרום לסמואה וממזרח לפיג'י, אבל כעת נראה שמפעילי העוקץ הבינו שעלו עליהם.

איך זה עובד? מפעילי העוקץ מחייגים ממספר מזוהה ממדינה מרוחקת ומנתקים אחרי צלצול או שניים. חלק מהקורבנות שלהם חוזרים למספר מבלי לשים לב שמדובר בקידומת של מדינה אחרת, חלק חוזרים בשל הסקרנות הגוברת אבל כולם נאלצים לשלם עוד כמה עשרות דולרים בחשבון הטלפון.

לעתים מקבלים הקורבנות כמה שיחות שלא נענו מאותו מספר, כדי לגרום להם לחשוב שמישהו מחפש אותם בדחיפות ושלא מדובר בטעות במספר. המספרים מהם מחייגים מכונים "שירות נוסף" ולכן ניתן לגבות עליהם תשלום גבוה (כמו בשיחות סקס).

את העוקץ מפעילים נוכלים מכל העולם, ולאו דווקא מטונגה, וכעת מדווחת חברת אבטחת המידע G DATA ישראל שהנוכלים קלטו שהישראלים הפסיקו לענות לטלפונים עם קידומת 676 ועברו למדינה אחרת - האיים המלדיביים. אם קיבלתם שיחה ממספר המתחיל בקידומת 960 שימו לב שזה אותו העוקץ - אל תחזרו למספר ואל תענו, אלא אם כן אתם מחכים לשיחה ממדינת האיים הממוקמת דרומית להודו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • תרמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully