וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית שמצאה דרך להרוויח כסף מטרולים ברשת

14.7.2017 / 8:09

מי אמר שטרול ברשת חייב להעיק? לפחות מבחינה עסקית, תסמכו על הישראלים שימצאו דרך להפיק רווח מאחת התופעות המציקות. מתברר שבלא מעט מקרים, האנשים שמתאמצים לעצבן את הגולשים דווקא הופכים את הכתבה למעניינת יותר

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: טראמפ מכה את CNN - סרטון שיצר טרול ומאוחר יותר התחרט עליו)

טרול רשת, בהגדרה, הוא גולש שכל תכליתו היא להצית ויכוח בדיון, לשסות את המגיבים אחד בשני ולהבעיר את חמתם של שאר הגולשים. כשאנחנו נתקלים בטרולים המנסים לעורר פרובוקציות, ובדרך כלל מפילים בפח גולשים תמימים העונים להם, אנחנו נוטים לחשוב עליהם בהקשר שלילי. הדרך המסורתית לטיפול בטרולים היא להתעלם מהם או לחסום אותם מיד אבל חברת Spot.IM הישראלית מצאו דרך להרוויח מהם כסף.

הסטארט-אפ שהופך את מערכת התגובות באתרי אינטרנט בעולם וגם בישראל לרשת חברתית, החליט לרתום את הפוטנציאל הגלום במציקני הרשת והגדיר מחדש את המושג טרול. האם יכול להיות דבר כזה טרול טוב?

"אם טרול גורם לגולש לנטוש את האתר אז הוא רע", אומר נדב שובל, מנכ"ל ואחד ממייסדי Spot.IM. לדבריו, לטרולים יכולים להיות גם יתרונות. "אם הטרול הוא יצרן תוכן שממלא את העמוד בתגובות שמתסיסות גולשים אך הם לא נוטשים את האתר אז הוא טוב למערכת, כי הוא מייצר ריגוש אצל הגולשים וחווית תוכן. אם הטרול מעודד שיח רשת ומפעיל את הגולשים שיענו לו בתגובות מבלי לנטוש אז הוא טרול מעולה - כי דבריו המתסיסים מאיצים את הדיון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפעמים משתלם להאכיל את הטרול./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברה של שובל הבינו את הפוטנציאל הגלום בטרול החיובי ואפילו מנסים לעודד אותו להגיב גם לכתבות אחרות. "אם אנחנו לומדים שאתה טרול פוליטי מעולה אז תקבל מאיתנו הפניות לכתבות פוליטיות, בתקווה שתיכנס אליהן ותיתן שם את תרומתך. ולהיפך אפשר לנסות להרחיק אותך מהפניות לנושאים שלפי עברך הנוכחות שלך בהם אינה מבורכת", אומר שובל.

ואיך בכל זאת מנטרלים טרול "רע"? בחברה מספרים כי מאחר ש-Spot.IM מותקן באתרי חדשות ותוכן רבים בארה"ב ובישראל, יש להם יכולת לאסוף מידע על מטרילים המטיילים ברשת. הם עוקבים אחר הטרול, אוספים מידע על פעילותו בכמה אתרים במקביל ויודעים מתי צריך להתערב ולצנזר אותו.

"קל לזהות טרולים שליליים שרק רוצים לשבש שיח רשת מבלי לייצר דיון טבעי, או טרולים שפעילותם מבריחה גולשים באופן קבוע", אומר שובל ומוסיף גם שלא צריך למהר לצנזר כי לפעמים גולשים תמימים מטרילים אחרים מבלי להתכוון לכך. "הטיפול במעידה להטרלה אינו צריך להיות צנזור מהיר של גולשים", מסכם שובל. "חוויה של סתימת פיות עלולה לנטרל את רצון הגולש להגיב גם לתקופה ארוכה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully