וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר הכי פופולרי בפייסבוק: "אתה הולך לעשות טסט ואני מוותר על דוח"

12.7.2017 / 8:43

"עשיתי עם הנהג הסכם של גברים. אתה הולך מכאן לעשות טסט ואני מאמין בך ומוותר לך על דוח יקר ועוגמת נפש מיותרת". זמן קצר לאחר מכן שלח לו הנהג צילום של הטסט והגולשים נתנו לייק בהמוניהם

"היום כשנהגתי בדרכים, הבחנתי בנהג משוחח בטלפון בזמן נהיגה. הוריתי לנהג לעצור בצד, הנהג לרגע לא היסס, היה איתי כנה התנצל והבין את חומרת מעשיו. בנוסף לכך ששוחח בטלפון הוא גם נהג בלי טסט ברכב מזה כחודשיים, כשברכב כסא תינוק. אז מה נשאר לעשות?" - במילים האלה פתח השוטר, חנן פרידמן, המשרת במטה הארצי
בתפקיד מודיעיני את הפוסט שהעלה אתמול וזכה לפופולריות אדירה עם אלפי לייקים ומאות תגובות.

"עשיתי עם הנהג הסכם של גברים. אתה הולך מכאן לעשות טסט ואני מאמין בך ומוותר לך על דוח יקר ועוגמת נפש מיותרת, העיקר שלרכב יהיה טסט וכולם יסעו בו בבטחה", כתב פרידמן. "הוא לא האמין לי בתחילה, נתתי לו את הנייד שלי כדי שיהיה ישר מספיק להראות לי שעשה כן וזה מה שהוא שלח לי כשעה אחרי. מוסר השכל - להפעיל שיקול דעת, לא תמיד ענישה משיגה את התוצאות. לפעמים יש דרך אחרת טובה יותר".

לפוסט צירף פרידמן צילום מסך של התכתבות ווטסאפ בינו לבין הנהג, שעצר בצד בכפר סבא. הנהג כתב לו: "שלום אדוני הקצין. עצרת אותי לא מזמן וביקשת ממני לשלוח לך שעשיתי טסט ואני בן-אדם של מילה". בהתכתבות שלח לו הנהג תמונה של הטסט המעודכן ופרידמן ענה לו: "אחלה אחי. חסכת 1,000 ש"ח על טלפון לתשלום על טסט. מבחינתי נסלח! שמור על עצמך".

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
"אני מאמין בהזדמנות נוספת". אילוסטרציה./חטיבת דובר המשטרה

בשיחה עם וואלה! TECH אמר פרידמן "אני מאמין בהזדמנות נוספת, כי המטרה שהשגתי בדרך בה בחרתי גרמה לתוצאה ראויה ואפקטיבית יותר. להבין שיש שיקול דעת לשוטר בהפעלת סמכות ובהתאם לנסיבות ותגובת אזרח כך גם תוכל תגובת השוטר להתאים יותר למקרה. אין שוטר שרוצה לדפוק דוח, יש שוטר שרוצה לגרום להבנת משמעות של מעשה האזרח תוך רצון לדעתי של מניעת פגיעה באזרח ככל וניתן.
וכן, זו דרך בה אני מאמין. רשמתי דוחות במקום שהיה ראוי לנכון לרשום, במקום הזה הרגשתי בפנים שחשוב לי יותר שיבין ויתקן את המעוות מאשר לקנוס ולהעניש. זה השיקול דעת הרחב שניתן לנו כאוכפי חוק".

עם זאת, לא כל הגולשים שהגיבו לפוסט התרגשו מהמחווה. רבים טוענים כי לא מדובר בפעולה חיובית מאחר והנהג היה יכול להתעלם מההסכם עם פרידמן ולהמשיך לנסוע בלי טסט לרכב. אחרים קובעים חד-משמעית שזו הדרך היחידה לשקם את המוניטין המעורער של משטרת ישראל.

ביקשנו את תגובת משטרת ישראל לפוסט, וכשהיא תתקבל נפרסמה במלואה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולשים היו חלוקים בדעתם, אבל הרוב שיבחו את פעולתו של השוטר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully