וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת העתיד יצאה לדרך: הניסוי המוצלח הראשון בהיפרלופ של אילון מאסק

16.7.2017 / 11:46

הניסוי נערך ליד לאס וגאס ובמסגרתו הצליחה הקפסולה לעבור מרחק של 500 מטרים בפרק זמן של חמש שניות בלבד. בעוד כמה שנים אמורה הרכבת הראשונה להגיע לדובאי

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הדמיה של פעילות הרכבת)

Hyperloop One, אחת מחברות הטכנולוגיה המתקדמות של היזם אילון מאסק, מנסה להגשים את חזון הרכבת הסופר-מהירה. בחודש נובמבר 2016 הכריזה החברה כי הגיעה להסכם עם ממשלות דובאי ואיחוד האמירויות על הקמתו של קו היפרלופ בין דובאי ואבו-דאבי. הקו הזה אמור לצמצם את זמן הנסיעה בין שתי הערים מ-90 דקות במכונית ל-12 דקות בלבד, כשהיא דוהרת את המרחק במהירות של מטוס סילון.

למרות שההסכם כבר נחתם, נדרשה החברה להוכיח שהטכנולוגיה אכן פועלת ובשבוע שעבר הודיעה כי ביצעה ניסוי ראשון ומוצלח במיוחד לקפסולה שלה. הניסוי נערך ליד לאס וגאס ובמסגרתו הצליחה הקפסולה לעבור מרחק של 500 מטרים בפרק זמן של חמש שניות בלבד.

המשמעות היא שבמהלך הניסוי הקפסולה האיצה למהירות של 112 קמ"ש והפעילה על הנוסעים כוח של שני G. לדברי החברה, המערכת לא ניצלה את מלוא הפוטנציאל שלה, המגיע ל-400 קמ"ש. בניסוי הבא אמורה הקפסולה להכפיל את מהירותה ולנסוע במסלול ארוך יותר.

אמצעי התחבורה הזה מבוסס על טכנולוגיית ריחוף מגנטי (Mag-Lev) בה המסילה והקפסולה דוחים זה את זו וכך הקפסולה מרחפת מעל המסילה במינימום חיכוך. הצינור עצמו שומר על לחץ אוויר נמוך והקפסולה נשאבת לאורך המסלול במהירות תוך שמירה על התנגדות אוויר נמוכה במיוחד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע המסלול של הניסוי הראשון./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפסולת ההיפרלופ./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully