וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכניסה לארה"ב, מותר לחטט לכם בסמארטפון - אבל לא במה ששמור בענן

17.7.2017 / 9:02

ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מציעה גם למאבטחים בנמלי התעופה אפשרויות רבות לחטט בחיינו. נוסעים שאינם אזרחי ארה"ב מחויבים לתת את הקוד לסמארטפון, אבל מותר לחטט רק במה ששמור על המכשיר

בידוק. ShutterStock
לחטט במכשיר מותר בלי צו שופט - אבל לא במידע השמור בשרת מרוחק./ShutterStock

בעידן טראמפ, יש לא מעט הגבלות על הנכנסים לארה"ב אבל כבר תקופה ארוכה שאמצעי האבטחה בנמלי התעופה במדינה נוקטים במדיניות של פלישה בוטה לפרטיות המבקרים. רבים עוסקים בשאלה האם ניתן להכריח נוסע למסור את קוד הגישה לסמארטפון שלו כדי לחטט במידע השמור במכשיר האישי, ובארה"ב התשובה כיום היא כן, אבל באופן חלקי.

לדברי קווין מקליניאן, הממונה על ביקורת הגבולות בארה"ב, בסמכות המאבטחים בביקורת הגבולות לחטט במכשיר האישי ללא צו בית משפט וללא אישור המשתמש. זאת, הוא מסביר, על מנת למנוע הכנסת תכנים או מידע שעלולים לפגוע בביטחון הלאומי של המדינה.

עם זאת, המאבטחים אינם רשאים לחטט במידע השמור בשירותי ענן, כמו גוגל דרייב, iCloud, דרופבוקס ואחרים. כל מידע אישי השמור על שרת מרוחק, כמו התמונות שלנו בגוגל Photos, אינם בתחום סמכותם אלא רק המידע השמור מקומית בסמארטפון.

במילים אחרות, אם יש מידע שלא תרצו שאף אחד יראה כמו תמונות, סרטוני וידאו או התכתבויות רגישות, ניתן לאחסן אותו בשירותים חיצוניים ולכאורה, לפחות על פי החוק, לא ניתן לחטט בו. כמובן שאם מישהו משוטט לכם בסמארטפון, בזמן שאתם יושבים בחדר צדדי ומורטים שיערות בלחץ, הוא יכול להיכנס בקלות לכל שירותי האחסון בענן בלחיצת כפתור אבל לפחות באופן רשמי הוא חורג מסמכותו.

את המידע החשוב הזה מסר מקליניאן עוד בחודש פברואר השנה, כשנדרש להסביר למשרד לביטחון פנים בארה"ב מדוע החיפושים במכשירים סלולריים גדלו לפתע במאות אחוזים. לצורך השוואה, בחודשיים הראשונים של השנה נבדקה כמות סמארטפונים שנבדקה בכל שנת 2015.

בנוסף הדגיש מקליניאן כי ההנחיה הזו חלה על מבקרים זרים ולא תושבי ארה"ב ונוסעים בעלי אזרחות אמריקנית. האזרחים הזרים רשאים לסרב למסור את קוד הגישה למכשיר אולם בסמכות המאבטחים להחרים את המכשיר ולמנוע את כניסתם למדינה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

האקר סמארטפון. ShutterStock
מי שלא נותן את הסיסמה עלול למצוא עצמו על מטוס חזרה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully