וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Wi-Fi בטיסות: איפה יש, כמה זה עולה והאם זה באמת שווה?

19.7.2017 / 8:11

עד לאחרונה, טיסה הייתה המקום היחיד שבו עוד הכריחו אותנו להתנתק מהעולם לכמה שעות, אך גם זה עומד להשתנות. יותר ויותר חברות תעופה מציעות לנוסעים חבילות אינטרנט על המטוס. איפה תמצאו כבר היום את השירות, מהי מהירות הגלישה וכמובן - כמה תשלמו על התענוג?

עריכת וידאו:ניר חן

במשך שנים התרגלנו לעלות על מטוס ולהעביר את הסמארטפון למצב טיסה. טיסות ארוכות הפכו לשם נרדף לניתוק מהאינטרנט לכמה שעות והתרגלנו כבר להכין מראש ספר, מוזיקה, סרטים או כל אמצעי בידור אחר שינעים את זמננו כשאנחנו בגובה של כעשרה קילומטרים באוויר.

יש שיגידו שמדובר בהפוגה מרעננת שמאפשרת לנקות את הראש לפני הטיול או נסיעת העסקים אבל יש לא מעט מכורים שהיו מעדיפים לבלות את הזמן בשיטוט ברשתות חברתיות, צפייה בסטרימינג או קריאת כתבות באינטרנט. בשנה האחרונה אפשר היה לשים לב כי בטיסות רבות ניתן להתחבר לאינטרנט, להמשיך לקבל הודעות ווטסאפ ולהישאר בקשר עם העולם.

האינטרנט האלחוטי בטיסות התאפשר תודות להתפתחות תקשורת הלווינים וברוב חברות התעופה השירות ניתן בתשלום. ניתן להתחבר לרשת ברגע שהמטוס מגיע לגובה שיוט וקצב הגלישה במקרים רבים גבוה מאוד וממש לא מרמז שאתם בצינור מתכת מעופף.

הנוסעים הישראלים זכו בשבוע שעבר לגישה רבה יותר לרשת בשמיים בעקבות הודעת בזק על הרחבת את שירותי ה-Bezeq Free WiFi גם למטוסים. לקוחות האינטרנט של בזק מוזמנים לגלוש בחינם במהלך הטיסה בחברות התעופה אוסטריאן, לופטהנזה, יונייטד, אייר קנדה (טיסות פנים בקנדה וארה"ב), אמריקן אירליינס (טיסות פנים בארה"ב), דלתא, AirFrance ו-KLM.

גלישה בטיסה אינטרנט. צילום: ShutterStock, ShutterStock
להישאר בקשר עם העולם, גם במטוס./ShutterStock, צילום: ShutterStock

גלישה באוויר: מה החברות מציעות וכמה זה עולה?

לופטהנזה הגרמנית מציעה בטיסות קצרות טווח אינטרנט אלחוטי בחלק גדול ממטוסי החברה. החבילות שמציעה החברה הן ללא הגבלת גלישה וזמן אך הן מוגבלות במהירות. אם יש לכם נקודות מיותרות במועדון Miles & More תוכלו לרכוש את החבילות תמורת נקודות. חבילה במהירות של עד 150 קילובייט-לשניה עולה 12 שקלים, ב-28.5 שקלים תקבלו גלישה במהירות של 400 קילובייט-לשניה והחבילה המהירה ביותר של עד 15 מגה לשניה עולה 48.5 שקלים, ללא הגבלת נפח וללא הגבלת זמן. בטיסות לטווח ארוך החברה מציעה שעה שלמה של גלישה ללא הגבלה ונפח ב-36 שקלים, ארבע שעות ב-57 שקלים ועד ל-24 שעות תמורת 70 שקלים. חברת אוסטריאן, שהיא גם חלק מקבוצת לופטהנזה, מציעה אינטרנט אלחוטי עם חבילות ומחירים זהים לטיסות הקצרות של לופטהנזה.

חברת התעופה SWISS היא גם חלק מקבוצת לופטהנזה ומציעה אינטרנט במטוסי בואינג 777 ואיירבאס A330. בשונה מלופטהנזה, ב-SWISS ניתן לרכוש חבילה המוגבלת בנפח; חבילת ה-20 מגה עולה 33 שקלים, 50 מגה עולה 67.5 שקלים ו-120 מגה עולה 174 שקלים.

אל-על חברת התעופה הישראלית עורכת בימים אלו פיילוט לאינטרנט האלחוטי בשלושה מטוסי בואינג 737-900 הטסים לאירופה. במהלך הפיילוט החברה לא גובה תשלום נוסף עבור השימוש באינטרנט האלחוטי. נמסר לנו כי גם המטוסים החדשים מדגם הדרימליינר, שהראשון בהם יקלט בחודש אוגוסט השנה, יציעו אינטרנט אלחוטי. השירות צפוי להיות זמין החל משנת 2018.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
השקת מטוס בואינג 787 דרימליינר. יצרן, ניר בן טובים
הדרימליינר של אל על - שנה ראשונה בחינם./ניר בן טובים, יצרן

אייר-ברלין מציעה כמה חבילות שונות המוגבלות בנפח גלישה. 10 מגה במחיר של 12 שקלים, 20 מגה ב-20 שקלים ו-50 מגה ב-36 שקלים. בטיסות בינוניות ניתן לרכוש 90 מגה ב-57 שקלים ובטיסות ארוכות טווח ניתן לרכוש חבילה של 120 מגה ב-77 שקלים.

חברת Aeroflot הרוסית מציעה חבילות במחירים שונים, תלוי בסוג המטוס בו אתם טסים. כך לדוגמה ב-A330 של איירבאס תוכלו לרכוש חבילה מינימלית לרבע שעה של 10 מגה ב-17 שקלים, חבילה בינונית של 30 מגה לשעה שלמה ב-53 שקלים וחבילה גדולה של 150 מגה למשך כל הטיסה במחיר של 178 שקלים. בבואינג 777 של החברה, החבילה המקסימלית היא החבילה הבינונית של ה-30 מגה לשעה אך בבואינג 777 אין מגבלת זמן לחבילת האינטרנט.

טורקיש אירליינס מציעה אינטרנט אלחוטי בכל המטוסים רחבי-הגוף, שחלקם גם טסים בקו ישראל-איסטנבול ומאיסנטבול ליעדים כמו ארה"ב והמזרח. החברה מציעה אינטרנט אלחוטי ללא הגבלת זמן ונפח ב-35.5 שקלים למשך שעה ו-53 שקלים ל-24 שעות.

גלישה אינטרנט בטיסה. צילום: ShutterStock, ShutterStock
מצב טיסה חדש./ShutterStock, צילום: ShutterStock

איבריה הספרדית מציעה אינטרנט אלחוטי במטוסי איירבאס A330-200 ובמטוסי A340-600 ו-A330-300 ניתן ליהנות מקליטה סלולרית. החברה מציעה אינטרנט לשעה בנפח 80 מגה במחיר של 36 שקלים, 200 מגה ל-4 שעות במחיר של 102 שקלים ואינטרנט בנפח של 400 מגה למשך כל הטיסה במחיר של 122 שקלים.

חברות התעופה דלתא ויונייטד מציעות אינטרנט אלחוטי על ידי המפעילה Gogoair, שמציעה כמה חבילות חד-פעמיות, חודשיות, שנתיות וכו'. שעה אחת תעלה לכם 24 שקלים ללא הגבלת נפח, ביונייטד 24 שעות של אינטרנט ללא הגבלה יעלה לכם 67 שקלים ואילו בדלתא 100 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully