וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואן פלוס 5: מכשיר מדהים עם פיצ'ר אחד שיכול להרוס הכול

20.7.2017 / 8:51

כבר התרגלנו לשבח את מכשירי הדגל של היצרנית הסינית. נדמה שהחברה יודעת תמיד מה המשתמשים רוצים - וגם בדגם הזה המפרט כמעט מושלם. הם רק פספסו בענק באחד הרכיבים החשובים בסמארטפון

מערכת וואלה!

(בסרטון: ההתרשמות הראשונית שלנו מהמכשיר)

בדיוק שנה אחרי שהכריזה על מכשיר הדגל הקודם, OnePlus 3, הכריזה וואן פלוס - חברת הבת של ענקית הסלולר הסינית Oppo - על השקת Oneplus 5. בשונה מיצרניות אחרות, וואן פלוס מנסה להביא לצרכן סמארטפון עם תוכנה מינימליסטית, חומרה מתקדמת ומחיר נמוך במיוחד ביחס למפרט. על הנייר מדובר במכשיר אנדרואיד עוצמתי, שמאיים על כל מכשירי הדגל של היצרניות הגדולות, אז היינו חייבים לקחת אותו לבדיקה ארוכה. ואם תהיתם למה החברה דילגה על Oneplus 4, אז הסיבה היא שבמזרח אסיה המספר הזה מסמל מזל רע.

עיצוב

ברגע שמביטים במכשיר בפעם הראשונה, קשה להתעלם מהמחשבה שהחברה שאבה קצת יותר מדי השראה מהעיצוב של אייפון 7. המכשיר שהגיע לידינו היה בצבע "שחור חצות" והדמיון הרב בין המכשיר הזה למכשיר הדגל מבית אפל עשוי להעיד אולי על משבר זהות חדש, שלא אפיין את החברה עד כה. בגב המכשיר בולט מערך הצילום הכפול, לצדו המיקרופון האחורי ונורת הפלאש. בחלק התחתון של המכשיר ממוקם קורא טביעות האצבע וכפתור הבית - כולם מזכירים את האייפון יותר מדי אבל אסור להתעלם מהעובדה שעדיין מדובר במכשיר היפה ביותר שעיצבה החברה עד היום. המעטפת נראית ומרגישה הרבה יותר טוב מהדגם הקודם. עוביו של וואן פלוס 5 הוא 7.3 מילימטרים בלבד ומשקלו 153 גרמים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
וואן פלוס 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
למרות מהפכת המחירים בישראל, את המכשיר הזה משתלם יותר לקנות בחו"ל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

בשנה שעברה סיפר לנו קארל פיי, מייסד החברה, שהם לא מתכוונים להיכנע לטרנד מסכי ה-2K וה-4K שמנסה להוביל סוני. שמחנו לגלות שהם עדיין נשארו נאמנים להצהרה ושילבו במכשיר פאנל Vivid Optic Amoled ברזולוציית FullHD. נבהיר שבגודל המסך הזה, הרזולוציה הזו היא די והותר ומאפשרת חיסכון רב בסוללה. המסך, בגודל 5.5 אינץ', מצופה זכוכית גורילה 5 העמידה בפני מכות ושריטות. הוא תומך בפרופילי הצבע העדכניים כמו DCI-P3 וניתן לבחור באיזה פרופיל צבע להשתמש (sRGB, DCI-P3 או לבחור העדפות בעצמכם). אם זה לא אומר לכם הרבה, רק נציין שזה אחד מהמסכים הטובים ביותר שראינו בסמארטפונים. הצבעים חיים ולא מלאכותיים, הבהירות גבוהה מספיק כדי לקרוא בקלות תחת השמש הישראלית וכאמור, הוא חסכוני יותר ממסכים ברזולוציה גבוהה יותר. כשוואן פלוס 5 החל להגיע ללקוחות הראשונים, משתמשים דיווחו על מריחה במסך בעת הגלילה. התופעה זכתה לכינוי "אפקט הג'לי" ולטענת החברה רק מעט משתמשים דיווחו על התופעה וכי לא מדובר בפגם בתהליך ייצור המסך. נציין שאחרי שחרשנו על המכשיר הזה שבוע, לא נתקלנו בתקלה הזו.

ביצועים

אחד המאפיינים האהובים עלינו במכשירי וואן פלוס תמיד היה האיזון בין החומרה המשובחת למחיר התחרותי. וואן פלוס 5 מגיע עם ערכת השבב המתקדמת ביותר של קוולקום, סנאפדרגון 835. המעבד העוצמתי מתמודד עם כל שילוב אפליקציות ולא הצלחנו לגרום לו לגמגם. יחד עם 6 גיגה זיכרון RAM (שהפעם כולם זמינים לשימוש), מדובר בכוח עיבוד שלא נופל מאף מכשיר אחר בשוק, וחזק יותר מרוב המתחרים. קורא טביעות האצבע ממשיך להיות מהיר ומדויק.

המכשיר מצויד בסוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה ולצד המעבד החסכוני, בחברה טוענים כי חיי הסוללה שופרו ב-20 אחוזים, לעומת מכשיר הדגל היוצא OnePlus 3T. בפועל, המכשיר החזיק מעמד יום שלם בשימוש סביר ללא בעיה ואילו בשימוש אינטנסיבי הוא התקשה להחזיק עד סוף היום. בשנה שעברה הציגה וואן פלוס טכנולוגיית טעינה מהירה בשם Dash ובזכותה חצי שעה של טעינה אפשרה לנו להמשיך את היום כסדרו. הרמקול פחות הרשים אותנו ולמרות שהוא עוצמתי, הצלילים היו מאוד מתכתיים.

וואן פלוס 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מזכיר מאוד בעיצוב את אייפון 7, אבל ללא ספק זה הדגם היפה ביותר של וואן פלוס./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

וואן פלוס מהווה דוגמה למינימליזם כשהיא מקפידה לא להעמיס על ממשק המכשיר באפליקציות מובנות, שלרוב אין בהן באמת צורך. היא הוסיפה אפליקציה אחת באמצעותה ניתן לדווח על בעיות, על עדכונים ועוד לקהילת המשתמשים של וואן פלוס. כמובן שהיא מגיעה גם עם אפליקציות ברירות מחדל כמו שעון, מחשבון, ספר טלפונים ועוד אבל בלי העומס המאפיין כל כך את היצרניות הסיניות. כל האפליקציות מגיעות בעיצוב נקי מאוד, בלי הרבה כפתורים מסובכים תוך שמירה על אותה שפה ועל פשטות. המכשיר מגיע עם הגרסה המעודכנת של מערכת ההפעלה אנדרואיד, בלי תוספות. אם אתם אוהבים את הממשק הנקי של גוגל, תעריכו מאוד את הפשטות, מהירות העבודה וחוויית השימוש.

מצלמה

בדומה למכשירי הדגל של אפל, וואווי ו-LG, בגב המכשיר יש מערך צילום כפול: חיישן אחד של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.7 ופיקסלים בגודל של מיקרון אחד; וחיישן נוסף של 20 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.6. אם לא תבצעו זום, המצלמה תשתמש בחיישן הראשי (16 מגה פיקסל).

באור יום התמונות יצאו מצוינות, פיצ'ר ה-HDR מרשים מאוד ושומר על הצבעים המדויקים והפרטים הקטנים בתמונה. ככל שאתגרנו את המצלמה עם תאורה גרועה יותר, כך גברה אכזבתנו. על הנייר, מפתח צמצם של f/1.7 אמור לספק תמונות טובות בתנאי תאורה חשוכים, אך בפועל כבר בתאורה משרדית או בחדר עם נורת אור צהוב, התמונות יצאו מגורענות.

המצלמה מאפשרת לצלם פורטרטים, שנראים מצוין, אך מציעה זום אופטי של פי 1.6 בלבד. למרות שהתלהבנו מהממשק של המכשיר, ממשק הצילום קצת פחות פשוט. אייקון הזום מגדיל את התמונה פי שניים, כלומר עושה שימוש בזום דיגיטלי ולא זום אופטי, כפי שהמצלמה מסוגלת לבצע. זה אומר שאיכות התמונה יורדת וכדי לשמור על האיכות ולהשתמש בזום האופטי, צריך ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור הזום ולגרור עד פי 1.6.

המצלמה הקדמית של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ופיקסלים בגודל של מיקרון אחד, עושה עבודה נהדרת באור רגיל. תמונות הסלפי הפתיעו אותנו לטובה ברמת הפירוט הגבוהה, אך בדומה לחיישן האחורי, גם כאן ברגע שנכנסנו לחדר עם תאורה חשוכה יותר, איכות התמונה צנחה ורמת הפרטים ירדה משמעותית. המצלמה של וואן פלוס 5 היא לא אחת המצלמות המוצלחות שראינו בסמארטפון, אם כי חובבי הצילום יהנו ממשק ה-Pro שמאפשר לשנות את הגדרות הצילום.

וואן פלוס 5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה אכזבה אותנו מאוד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

וואן פלוס 5 הוא אלטרנטיבה ראויה למכשירי הדגל של היצרניות המובילות בשוק. הוא נותן פייט לאייפון ולגלקסי כמעט בכל התחומים, נראה ומרגיש מצוין וגם המסך שלו הוא אחד הטובים שראינו בסמאטרפון. בלב המכשיר פועם המעבד המתקדם ביותר שיש והוא מצויד בטכנולוגיית טעינה מהירה יעילה מאוד.

עם זאת, המצלמה שלו - שאמורה להיות מעולה על הנייר - לא סיפקה את התוצאות שהיינו רוצים לראות ובקלות אפשר להציב אותה יחד עם מכשירי ביניים שמספקים תמונות בינוניות בתנאי תאורה מאתגרים מעט. החיישן הכפול כמעט לא מורגש באיכות ואם אתם חובבי צילום, זה יכול לקלקל את כל החגיגה. חשוב לזכור שלמרות זאת, מחירו של המכשיר מציב אותו בעמדה משתלמת מאוד; בארה"ב הוא יעלה לכם 1,700 שקלים ואילו בארץ, היבואנית הרשמית C-Data, צפויה למכור אותו בסכום של 2,600 שקלים.

נדגיש שבמחיר הזה - בישראל של אחרי ביטול מס הקנייה - לא מדובר במכשיר זול והוא די מאבד את האטרקטיביות שאפיינה את וואן פלוס עד היום. עדיין מדובר באחד המכשירים הטובים שניתן למצוא כיום, אך בסכומים האלו היתרון שלו מתגמד לעומת מכשירי הדגל המעולים של יצרניות כמו אפל, סמסונג, LG ו-HTC.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נותן פייט, אבל מפסיד בכמה נקודות מול מכשירי הדגל הפופולריים בעולם./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully