וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה תזיעו? גוגל שחררה בשקט פיצ'ר אדיר לשירות המפות שלה

23.7.2017 / 10:59

אחרי שתזינו את נקודת ההתחלה והסיום ותבחרו באמצעי התחבורה העתיק מכולם - הרגליים שלכם - תקבלו מידע הכולל את המרחק בין שתי הנקודות, הזמן שייקח לכם ללכת את המרחק הזה וגם כמה עליות וירידות יש במסלול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירידה ואז מישור - שווה! חיווי הגובה של המסלול בגוגל מפות./מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות רבים מאיתנו התרגלו לנווט באמצעות שירות המפות של גוגל. השירות מאפשר להזין נקודת התחלה ונקודת סיום ולקבל מידע לגבי דרכי ההגעה האפשריות, כולל הליכה ברגל. אם תבחרו הליכה ברגל תקבלו את משך הזמן שההליכה אמורה לארוך וכעת גם חיווי לגבי אופי ההליכה - האם תיאלצו לטפס ולהתאמץ או שהדרך ברובה בירידה או במישור?

יש לציין כי הפיצ'ר הזה מושק באיחור די אופנתי; גוגל משחזרת את התכונה משנת 2014 שהייתה זמינה עד עתה לרוכבי אופניים וכעת היא זמינה גם להולכי הרגל. למרבה הצער, לא כולם עדיין רואים את הפיצ'ר ובשלב הזה לפי הדיווחים לא ניתן להשתמש בו באפליקציה של Google Maps אלא רק בגרסת אתר האינטרנט.

אחרי שמתכננים את המסלול ובוחרים באמצעי התחבורה העתיק מכולם - הרגליים שלכם - תקבלו מידע הכולל את המרחק בין שתי הנקודות, הזמן שייקח לכם ללכת את המרחק הזה בממוצע, תזכורת איפה אתם אמורים לראות את היעד שלכם ביחס לכיוון ההליכה וכאמור מעתה גם את גובה המסלול המסומן.

נתוני הגובה מוצגים בגרף קטן הממחיש את רמות הקושי במסלול, לצד המסלול עצמו, ויעודכן כמובן בהתאם לשינויים שתבצעו בדרך אם תבחרו לסטות מהתכנון של גוגל. לא ברור מדוע גוגל בחרה להפיץ את הפיצ'ר קודם בגרסת האתר ולא באפליקציה אבל סביר להניח שאם התכונה הזו תזכה להצלחה נראה אותה בכל הפלטפורמות.

השירות החדש יעיל מאוד במדינות עם תנאי שטח מאתגרים, בעיקר לתיירים, למבוגרים ולבעלי מוגבלויות. ניתן לתכנן כך מסלול שלא בהכרח מהיר אבל קל להליכה ואפשר לקוות שזו התחלה של תקופת שדרוגים בשירות. גוגל לא עדכנה את Maps מאז השיקה בשנת 2015 אפשרות לניווט גם ללא תלות בחיבור לרשת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully