וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: מי היה מנצח היום בבחירות - טראמפ או צוקרברג?

23.7.2017 / 11:22

סקר חדש מראה כי מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, המסייר מתחילת השנה ברחבי ארה"ב נושף בעורפו של הנשיא המכהן אילו הבחירות לנשיאות ארה"ב היו נערכות היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיקו מסקרן בין הנשיא למייסד פייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק הצעיר, לא הכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב אבל נראה שהוא ללא ספק מעוניין לצאת מדימוי איש ההיי-טק המנותק. מתחילת השנה נפגש צוקרברג עם אמריקנים מן השורה במסע שהוא עורך בין המדינות השונות של ארה"ב.

הוא יושב לארוחות ערב עם חוואים, מקבל הדגמה במפעלים ועורך סיורים במכרות במתחת לאדמה - אין ספק שמהצד זה נראה כאילו הוא בקמפיין בחירות. לכן אין זה מפתיע שכמחצית מהמשיבים ענו כי הוא זה שמתאים ביותר לתפקיד האיש החזק בעולם - תואר שהוא אולי כבר מחזיק בו, אם לוקחים בחשבון את העוצמה של הרשת החברתית מסביב לעולם.

בסקר, שנערך בין 836 בעלי זכות בחירה בארה"ב, עלה כי הוא וטראמפ חולקים יחדיו 40 אחוזי התאמה לתפקיד הנשיא, אילו הבחירות היו נערכות היום. 20 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם אינם יודעים או לא בטוחים מי יותר מתאים. צוקרברג זכה בתמיכתם של 69 אחוזים מהנשאלים, שציינו כי בחרו בהילרי קלינטון בבחירות הקודמות, בעוד בקרב מצביעיו של טראמפ זוכה מנכ"ל פייסבוק רק ל-9 אחוזי תמיכה.

ההשערות בנוגע למועמדותו של צוקרברג לנשיאות ארה"ב התחזקו לאחרונה, כשזה הכריז כי ינסה לבקר בכל מדינה בארה"ב עד סוף שנת 2017. כשנשאל מהי הסיבה שיעשה זאת, טען כי: "על מנת לקבל פרספקטיבה רחבה יותר על המדינה שלי". לפי הסקר, הנשיא הרפובליקני המכהן זוכה לתמיכה גורפת בקרב 85 אחוזים מהנשאלים, שהצביעו לו בבחירות הקודמות ויצביעו לו גם היום. רק 5 אחוזים מתומכי קלינטון שינו את דעתם והיו מצביעים לטראמפ אילו הבחירות היו נערכות היום.

במדד הפופולריות, הדעות חלוקות; 24 אחוזים מהנשאלים ראו את צוקרברג באור חיובי, בעוד 29 אחוזים מהנשאלים לא שומרים פינה חמה בלב למייסד פייסבוק ואחד האנשים העשירים בעולם (הרבה יותר מטראמפ). 47 אחוזים מהנשאלים לא הביעו דעה בעניין.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות הסקר - טראמפ וצוקרברג ראש בראש./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully