וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לדוס: הכירו את החרדים שיהיו בקרוב מומחי סייבר

24.7.2017 / 9:30

מראה לא שגרתי בקורס מגיני הסייבר: כמאה חרדים שעברו הכשרה מיוחדת, עומדים להשתלב בעולם ההיי-טק ולהגן על ישראל מפני מתקפות עתידיות. איך זה עובד? הצצנו

מערכת וואלה!

המונח סייבר הפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות. רוגלות, כופרה, מתקפות מניעת שירות, פישינג, סוסים טרויאנים ועוד וירוסים ומרעין בישין אחרים הופכים לנפוצים ומסוכנים יותר מחודש לחודש, והצורך להתגונן בפניהם גובר בהתאם. אם זה הגנה על מחשבים פרטיים, אתרי אינטרנט גדולים או שרתים של חברות - הביקוש למומחי הגנת סייבר גובר וישראל, כידוע, היא אחת המובילות בעולם בתחום.

בשנה שעברה פורסם כי משרד ראש הממשלה מקדם תוכנית לייבא מהנדסי תוכנה לעבודה בחברות היי-טק בישראל, בשל מחסור גדול במומחים בתחום. בעוד שהתוכנית של משרד ראש הממשלה לא התקדמה עדיין, חברת מלם תים, CyberTech ומיזם קמא-טק לשיתוף חרדים בהיי-טק, בעידוד משרד הכלכלה ומטה הסייבר הלאומי, פתחו קורס חדש בשם "מגיני סייבר", המיועד לקהילה החרדית. מטרת הקורס היא לשלב חרדים בענף הסייבר.

חרדים סייבר. מערכת וואלה!
חרדים וטכנולוגיה? לא מה שחשבתם./מערכת וואלה!

"לאור המחסור בעובדי סייבר בישראל, מחסור הצפוי לגדול, עקב שלל האיומים והסכנות הגוברות בתחום, ולאור הביקוש מצד הציבור החרדי להשתלב בתעשיית ההייטק, גיבשנו את הקורס הייעודי", אמר לנו אודי וינטראוב, מנכ"ל מלם תים. לדברי מוישי פרידמן, מייסד שותף ומנכ"ל קמא-טק, "זיהינו שיש ביקוש הולך וגובר, יש יותר ויותר צורך באנשי סייבר והבנו שיש לנו הזדמנות היסטורית לקחת חרדים, ללמד אותם את תחום הסייבר ולהכניס אותם לתעשייה. זה תחום מאוד בועט. אני חושב שאנחנו הקורס הראשון בעולם שמלמד את זה".

הקורס הראשון ארך חצי שנה ובמהלכו נפגשו הסטודנטים פעמיים בשבוע במשך חמש שעות בכל פעם. יותר מאלף חרדים התעניינו בקורס ואחרי כמה שלבי סינון, בשיתוף עם משרד הביטחון וצה"ל, נבחרו מאה חרדים. הקורס ברובו מסובסד על ידי תרומות, אך כל משתתף שילם דמי רצינות בסך של 3,000 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדלתות לעולם הייטק נפתחות./מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מהמועמדים הגיעו ללא ידע בסיסי בתחום ונדרשו ללמוד את כל המושגים מאפס. "זה קורס שנלמד בצורה מאוד אינטנסיבית, הם עשו מבחנים בסיסקו ובצ'קפויינט וקיבלו שם תעודות הסמכה", סיפר רפי סובול, מנהל חטיבת הקורסים בקמא-טק והוסיף: "אנחנו מקווים שבסוף הקורס נוכל להכניס את כל התלמידים לעבודה בשוק ההיי-טק". בהמשך צפוי להיפתח גם קורס עבור חרדיות שרוצות להיות מומחיות סייבר.

לקורס התגייסו שמות מהתעשייה כמו ארז קריינר, לשעבר מבכירי מערכת הביטחון שהקים ועמד בראש הרשות הממלכתית לאבטחת מידע בשב"כ. "הצטרפות למעגל העבודה במקצועות האלה צריכה להיות ב-DNA של העדה החרדית והמדינה כולה. אם אתה גדול בתורה ואיש סייבר טוב, אני חושב שאתה בן אדם יותר שלם מאשר אם אתה רק אחד משני הדברים האלו".

ניתן לראות את התשוקה וההתלהבות על פניהם של התלמידים, שהקורס פותח להם דלת אמיתית לעולם ההיי-טק, ולמרביתם עתיד בחטיבת הסייבר של מלם תים. דויד אשר, אחד מהתלמידים בקורס סיפר בהתלהבות כי "תמיד רציתי להיות בעולם ההיי-טק, בעיקר כדי להביא את הרעיונות שלי לעולם, עם היצירתיות וחיפשתי את הדרך להיכנס לעולם הזה". והאם הסביבה של החניכים קיבלה את זה בשמחה? נראה שכן, ישראל משגב, חניך בקורס אמר "רוב האנשים שאני רוצה להיות איתם בקשר קיבלו את זה בהבנה, בשמחה, מאוד פירגנו ושמחו כי הם יודעים שהעולם מגיע לתחום הזה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully