וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית חוזה מי הדמויות הבאות שימותו במשחקי הכס

25.7.2017 / 10:51

ייתכן ואחת מהדמויות האהובות עליכם במשחקי הכס בצרה. בינה מלאכותית חזתה מי הדמויות הבאות שימותו במהלך שתי העונות האחרונות של משחקי הכס והתוצאות די מפתיעות.

בינה מלאכותית משחקי הכס. צילום מסך: מתוך אתר האוניברסיטה, אתר רשמי
הבינה המלאכותית בעונה הקודמת הצליחה לפגוע בול./אתר רשמי, צילום מסך: מתוך אתר האוניברסיטה

מחשבים הוכיחו כמה פעמים שהם מצליחים לחזות אירועים משמעותיים, כמו הבינה המלאכותית של מיקרוסופט שחזתה בצורה מדויקת את הזוכים במונדיאל. כעת מגיעה בינה מלאכותית שיודעת לכאורה לחזות את החשוב מכל - מיהן הדמויות הבאות שימותו במשחקי הכס?

אנחנו לא יודעים עד כמה הבינה המלאכותית מדויקת, אבל אם אתם לא סומכים עליה או פשוט רוצים לדעת מי הבא שהולך למות, אתם יכולים להמשיך. אם אתם לא רוצים ספוילרים, עדיף שתעצרו כאן.

"אני כנראה לא היחידי שתוהה מי מהדמויות האהובות עליי ימצאו את סופן", כתב החוקר שפיצח את הבינה המלאכותית באתר האוניברסיטה שבו פרסם את עבודתו. "משחקי הכס זה עולם מורכב שבו המעמד החברתי והשותפים לדרך חשובים מאוד. חישבתי את האינטראקציה החברתית ודפוס ההתנהגות עבור כל דמות באמצעות כלים מיוחדים ובאמצעות למידת מכונה כדי לחזות את גורל הדמויות".

בעזרת מדע הצליח מילאן יאנוזוב, סטודנט במרכז למדעי הרשת באוניברסיטת מרכז אירופה, לפתח בינה מלאכותית החוזה מיהן הדמויות שימותו בשתי העונות האחרונות של משחקי הכס. יאנוזוב שכנראה מכור לסדרת הטלוויזיה, שכבר מזמן לא מבוססת ישירות על סדרת הספרים, נתן למחשב כלים לנתח את מערכות היחסים של הדמויות בסדרה, ייצר רשת חברתית וחישב את מספר הפעמים בהם הופיעו הדמויות ביחד.

אמיליה קלארק (דאיניריס) בסדרת HBO משחקי הכס.
זה יהיה מפתיע מאוד. דאני במבט חודר.

זו לא הפעם הראשונה שבה נעזרים מתכנתים בבינה מלאכותית כדי לבדוק מי מהדמויות ימותו. בשנה שעברה מתכנתים גרמנים ביצעו תרגיל דומה לפני הבכורה של העונה השישית והנתונים שלהם ניבאו נכונה את מותם של טומן וסטניס ברת'יאון, שודרגו במקום הראשון והשני בהתאמה.

אחרי שיאנוזוב יצר את הרשת החברתית והבינה המלאכותית קיבלה את כל הנתונים, היא החלה לחשב. הדמות הכי פחות פופולרית ובעלת הכי פחות קשרים חברתיים, תמות קודם. לעומתה, הדמות בעלת המשקל הגדול ביותר בסדרה והכי חברתית - תמות אחרונה.

לפי המחשב, אלה הדמויות שימותו בסבירות הגבוהה ביותר: טאיין סנד, דיאנריז טרגריאן, תולע אפור, רובין ארין, פודריק, אדמור טאלי, גרייטג'ון אמבר, ג'אקן הגאר, ברון, אריה סטארק, סנדור "כלב הציד" קלגיין, בריאן מטארת', מליסנדרה המכשפה האדומה, אולנה טיירל ויארה גרייג'וי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully