וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת הדילרים: בזכות השיימינג - השודד החזיר לסוחר גראס בשווי 10,500 שקלים

מגזין קנאביס

30.7.2017 / 9:42

"הפרסום גרם למשפחתו לעשות המון כדי להוריד את הפוסט תוך התחייבות מצדם שהם יטפלו בשודד באמצעים שלהם ובתוך המשפחה", אומר מנהל קהילת הסוחרים המקוונת בישראל, עמוס סילבר. "נשמע לי יותר יעיל מטיפול משטרתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיימינג לסוחר השודד מרמלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה יעשה בעל חנות מחשבים אם לקוח ישדוד את החנות שלו, או בעל קיוסק שלקוח רימה אותו בתשלום? מקרים כאלו קורים לעתים תכופות ולרוב מסתיימים בתלונה מסודרת במשטרה, אבל מה עושה לקוח בשוק הקנאביס הבלתי-חוקי, שרימו אותו ושדדו אותו באיומי אקדח? באופן טבעי הוא אינו יכול להתקשר למשטרה ומופקר לחסדי הסוחר.

לפי הדיווח ב"מגזין קנאביס", במשך שנים ארוכות מתנהל מסחר הקנאביס בשוק השחור תוך כבוד הדדי מסוים בין מוכרים וקונים, המבינים אחד את מצבו של השני ומצליחים לעשות זאת באופן הגון גם ללא פיקוח ואכיפה. עם זאת, לעיתים כן נשמעים דיווחים על תרמיות ואף מקרים קשים ואלימים יותר.

בחלק מהמקרים האלה מצליחה קהילת הקנאביס לשמור על עצמה ולהגן על חבריה מפני עושק, ובשנים האחרונות הכלי העיקרי הוא שיימינג ברשת החברתית - חשיפת פרטיו האישיים של הרמאי כדי שיחזיר את הכסף או הסחורה שגנב. השבוע אירע מקרה נוסף כזה לאחר שע', סוחר מרמלה שהציע למכירה בטלגראס קנאביס בשווי 10,000 שקלים שדד באיומי אקדח את הכסף שהביא עמו הלקוח למעמד הרכישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיום./מערכת וואלה!, צילום מסך

הלקוח, שביקש לקבל את כספו בחזרה או את הסחורה עבורה שילם, פנה למנהלי טלגראס - שירות הסחר המקוון הישראלי שהפך לפופולרי מאוד במהרה - וסיפר להם על המקרה. בעזרת מערך אבטחה פנימי במסגרתו מתקבלים לארגון רק סוחרים שמוסרים את פרטיהם האישיים מראש, השיגו מנהלי הפרויקט את שמו, תמונתו ומספר הטלפון של הסוחר הרמאי.

השיימינג צבר אלפי שיתופים ותגובות ובשיחות פנימיות הצהיר השודד, שטס בינתיים לדבריו לתאילנד, שאינו מוטרד מחשיפת שמו. כמה שעות לאחר מכן, הוא קיבל איום שפרטיו האישיים (שמו וכתובת מגוריו) ייחשפו והבין את גודל הבעיה. פנייה נעשתה גם לבני משפחתו, והוא הבטיח שהסחורה תימסר במלואה ללקוח בהקדם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והסוף השמח./מערכת וואלה!, צילום מסך

ואכן יומיים לאחר פרסום תמונתו קיבל קורבן השוד את סחורתו במלואה - 156 גרמים של קנאביס ו-800 שקלים - מבני המשפחה של הסוחר, שהעדיפו לסגור את העניינים בשקט מבלי שייפגע שמם הטוב בקהילה. "הפרסום גרם למשפחתו לעשות המון כדי להוריד את הפוסט תוך התחייבות מצדם שהם יטפלו בשודד באמצעים שלהם ובתוך המשפחה", אמר עמוס דוב סילבר המנהל מארה"ב את התעשייה המקוונת בישראל והאחראי על השיימינג. "נשמע לי יותר יעיל מטיפול משטרתי גם ככה".

"אחת לחודש יש עקיצה-עקיצה", מספר סילבר ומספר על קבוצת שיימינג בטלגרם בשם Wall of Shame, שם נחשפים בפומבי תמונותיהם ופרטיהם של העוברים על חוקי הקהילה. מצד שני, הוא אומר, עקיצות קטנות של חוסר בגרם או שניים במכירה למשל יש כמעט כל יום, וגם הן מטופלות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully