וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפנים לאופק: סצנת הסטארט-אפ הישראלית קופצת ראש למים

30.7.2017 / 12:01

לישראל, כאומת הסטארט-אפ, יש נכסים טכנולוגיים רלבנטיים בתחום האוטומציה, ביג-דאטה, סייבר ו-IoT ולמרות זאת היא לא נמצאת על המפה בתעשיית הספנות - אבל זה עומד להשתנות בקרוב

ספינת משא. ShutterStock
לישראל יש הרבה מה לתרום עוד בתחום הספנות./ShutterStock

איש ההיי-טק וסגן המדען הראשי, חנן כרמלי, השיק עם שותפים את מיזם theDOCK לקידום החזון למצב את ישראל כמובילת חדשנות בכל הקשור לטכנולוגיות ספנות ונמלי שיט. לדבריו, "תחום הספנות, הנמלים וההובלה הימית הוא שמרני אך הסימנים בעולם מעידים שהשנים הקרובות תהיינה משמעותיות מבחינת חדשנות טכנולוגית בתחום".

בנמל רוטרדם העמוס ערכו השנה בפעם השלישית האקתון שנועד לאפשר ליזמי היי-טק להיפגש עם חברות מובילות בתחום, חברת רולס-רויס הקימה לאחרונה מעבדה לקידום ופיתוח אוניות מטען אוטונומיות, חברת הספנות הגדולה בעולם, "מארסק", הכריזה על מיזם משותף עם IBM לניהול העברת מכולות ללא ניירת באופן מאובטח בענן (בטכנולוגיות המבוססות על BLOCKCHAIN), ויש מיזמים טכנולוגיים רבים העוסקים בתחומי "המכולה החכמה", אופטימיזציה של סדר טעינה ופריקה של מכולות, דיון באיומי סייבר לאניות ונמלים ועוד.

"לישראל, כאומת הסטאר-אפ, יש נכסים טכנולוגיים רלבנטיים בתחום האוטומציה, ביג-דאטה, סייבר ו-IoT (האינטרנט של הדברים; מוצרים חכמים) ולמרות זאת היא לא נמצאת על המפה בתעשייה הזו", אומר כרמלי. "מיזם theDOCK רואה זאת כהזדמנות לפעולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאנל מנהלים בנושא עתידנות בנמלים וספנות. מימין: איתן יהודה, איציק בלומנטל, דייויד גולין, עמרי דגול. בהנחיית חנן כרמלי./מערכת וואלה!, צילום מסך

לרגל השקת אקסלרטור בתחום התקיים ביום חמישי האחרון ערב "טכנולוגיה על המים" על גג בניין WIX בנמל תל אביב. לדברי כרמלי, הרישום לאירוע נסגר שבוע לפני עקב רישום יתר, מה שמעיד על הרצון הישראלי להשתלב בתחום. כ-200 אנשים הגיעו לערב השקה של מיזם theDOCK. במסגרת הכנס הכריזו היזמים על מתן חסות, בשיתוף עם עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל, לקבוצת סטודנטים מהטכניון בראשות אורי יוסלביץ שיצאו להתמודד בהאקתון המוביל בעולם לתחום הימי בנמל רוטרדם בתחילת ספטמבר.

האירוע נערך בהשתתפות בכירים בתחום, בהם איציק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד, דייויד גולין, מנכ"ל "מארסק ישראל", עומרי דגול, מנכ"ל "דוקפורט" ומומחה במיזמי בניית אוניות, עוזי ברייר, סמנכ"ל בסטארט-אפ ניישן סנטרל, אורלי דהאן, מנכ"לית "אקומושין", פרופסור שאול חורב, ראש המרכז לאסטרטגיה ימית באוניברסיטת חיפה, תא"ל (במיל') שבתאי לוי מחיל הים, אילן נויגרטן, שותף בקרן וינטג' ויובל רבין, מנהל קרן "בלוקונומי". מנהלי חברות טכנולוגיה בתחום שהשתתפו בפאנל היו עמי דניאל, מנכ"ל "ווינדוורד", עמית אפללו, מנהל טכנולוגיות (CTO) של "לוגינו", איתן בוכמן, סמנכ"ל "פרייטוס", גדי רושניק, מנכ"ל "וייב" וכן יזמים, משקיעים ונציגי חברות מהתחום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניקולה פרובלי, סמנכ"ל MarineTraffic האירופית, מרצה בפני הקהל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully