וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקר הגיבור שעצר את מתקפת הסייבר העולמית נעצר בחשד להפצת נוזקה אחרת

אילן גלר

7.8.2017 / 9:23

כשלושה חודשים אחרי שהוכתר כגיבור היום, ובלם מתקפת סייבר עולמית שזרעה הרס במאות מערכות מחשוב בעשרות מדינות, מרקוס האצ'ינס בן ה-23 נעצר ביציאה מכנס האקרים

WANNACRY. ShutterStock
מתקפת WANNACRY, זרעה הרס בעשרות מדינות במהלך סופ"ש אחד./ShutterStock

מרקוס האצ'ינס, בן ה-23 מאנגליה, הפך בחודש מאי האחרון לסוג של גיבור בקרב קהילת ההאקרים לאחר שהצליח לעצור את מתקפת הסייבר העולמית, שזכתה לכינוי WannaCry, בטרם גרמה לנזק כבד יותר. אולם כנראה שתשומת הלב הרבה לה זכה דווקא פעלה לרעתו ובשבוע שעבר הוא נעצר בחשד כי היה מעורב במתקפת סייבר אחרת, שכוונה כנגד בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים בשנת 2014.

האצ'ינס מוחזק על ידי ה-FBI, לאחר שנעצר בנמל התעופה בדרכו חזרה הביתה מכנס אבטחת מידע בלאס-וגאס. לפי החשדות נגדו, סבור הממשל האמריקני כי מרקוס השתתף ביצירתה של מתקפת Kronos, הפצתה ברשת ואף מכירת הטכנולוגיה לגורמים נוספים.

לא ברור באילו הוכחות מחזיק ה-FBI לטענות אלו, ובחשבון הטוויטר של האצ'ינס אף הופיעה לפני כמה שנים בקשה מגולשים אחרים לשלוח לו את הקוד של Kronos, המתקפה שאותה לפי הטענה כתב בעצמו. עם זאת, חוקריו טוענים כי הוא הודה בכתיבת הקוד הזדוני.

כמו כן, האצ'ינס מוכר בקרב הקהילה כאישיות חיובית למדי, וכאמור התפרסם בעולם לאחר שהצליח לעצור בכוחות עצמו את מתקפת WannaCry בזכות ניצול נקודת תורפה בקוד המתקפה. הודעה בדבר המעצר הועברה למשפחתו של מרקוס, אם כי מיקומו המדויק נותר סודי.

"אחרי שקראתי את הכתבות על המתקפה מצאתי דוגמה של הנוזקה וראיתי שהיא מתקשרת עם דומיין (כתובת אינטרנט) ספציפי לא רשום, אז רשמתי אותו על שמי מבלי לדעת מה זה יעשה", הוא אמר בחודש מאי. לדבריו, הדומיין היה מתג הכיבוי של הנוזקה ובקוד שלה התחבאה פקודה שאומרת שברגע שהדומיין עולה לאוויר, צריך להפסיק את המתקפה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully