וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת אישר ייבוא רחפנים חדשים בלי אישור לישראל

7.8.2017 / 9:00

Mi Drone של שיאומי, BEBOP 2 של Parrot, גו-פרו Karma ועוד - מעתה צריך רק להצטייד במסמך מהיצרן שמציין כי אכן הרחפן משדר בתדר 2.4Ghz

פנטום 4 מתוקן. מערכת וואלה! NEWS
קל הרבה יותר לייבא רחפנים בצורה פרטית. פנטום 4 של DJI - מיובא לישראל אבל דרש אישור./מערכת וואלה! NEWS

רחפנים אמנם נמכרים יפה בישראל אך הייבוא והרכישה שלהם עד כה דרשו אישור ממשרד התקשורת לכל רחפן שנכנס לארץ והפכו את תהליך הרכישה לארוך יותר. הסיבה היא כי רחפנים עושים שימוש בתדר אלחוטי 2.4Ghz או בחלק מהמקרים גם בתדר 5.5Ghz ויש גם דגמים של רחפנים המשדרים בתדר 5.8Ghz, שכלל אינם מורשים להיכנס לישראל.

הפיקוח יצר עומס על המערכת ועיכב כניסה של עשרות אלפי רחפנים, שנתקעו במכס. יבואנים וחנויות שרצו לייבא רחפנים נאלצים להמתין שבועות ואף חודשים עד שאלה מורשים להיכנס לישראל והבעיה אפילו הייתה גדולה יותר אצל רוכשים פרטיים; אם רחפן מסוג פנטום 4 של DJI מותר לייבוא על ידי יבואנית סדירה כמו באג או בנדא מגנטיק, הצרכן הפרטי נדרש להצטייד באישורים למרות שהאישור גם קיים לכאורה.

רחפן Mavic Pro, לדוגמה, הושק בישראל באיחור של חודשים בשל העובדה שלקח זמן רב לקבל אישור אך כעת הבינו במשרד התקשורת שאין שום בעיה לייבא רחפנים לארץ העושים שימוש בתדר 2.4Ghz ללא אישור. כלומר, ניתן לרכוש רחפן שעושה שימוש בתדר 2.4Ghz ללא אישור ממשרד התקשורת ומעתה צריך רק להצטייד במסמך מהיצרן שמציין כי אכן הרחפן משדר בתדר 2.4Ghz.

בדקנו אילו דגמים ניתן כעת להביא לישראל בחופשיות. לצורך בדיקת המחירים, השתמשנו בשירות השילוח DealTas [הגובה את אחוזי המע"מ הנמוכים ביותר בארה"ב 6.25 אחוזים]; כל המחירים הם לפני משלוח הנע בין 28 ל-35 דולרים.

אחד הרחפנים המשתלמים הוא Mi Drone, של חברת שיאומי. חוץ מסמארטפונים משתלמים, החברה מייצרת רחפנים איכותיים הזוכים לביקורת חיובית בעולם. לרחפן מצלמת 4K עם גימבל שלושה צירים, בדומה לפנטום 4 ול-Mavic Pro. מדובר ברחפן מקצועי המספק זמן באוויר של עד 27 דקות באוויר בטווח של עד 800 מטרים. באמצעות האפליקציה ניתן לתכנן מסלול לרחפן, לבצע צילום של 360 מעלות ועוד. באתר GearBeast ניתן למצוא אותו במבצע בסכום של 1,964 שקלים בלבד, כולל מע"מ בישראל ומשלוח חינם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

גו-פרו Karma עדיין לא נמכר בישראל בייבוא רשמי, אבל כעת זה כבר לא משנה. המכירות שלו בעולם איטיות מהצפוי אבל מדובר על חבילה משתלמת הכוללת רחפן, מייצב לגו-פרו ומצלמת גו-פרו - ב-4,200 שקלים (רק מצלמת הגו-פרו עולה בישראל 1,800 שקלים). הרחפן מסוגל לצלם ברזולוציה מקסימלית של 4K, עם טווח שידור של עד קילומטר וזמן הטסה מקסימלי של 20 דקות. מחירו בארה"ב 1,099 דולרים, אם נוסיף עוד מע"מ מקומי של 6.25% ועוד מע"מ בישראל, מחירו ייצא 4,200 שקלים.

חברת Parrot מייצרת רחפנים עוד לפני חברת DJI, והיא מוכרת את הרחפן AR.DRONE 2.0 בארה"ב במחיר של 159 דולרים בלבד. הרחפן מסוגל לטוס עד 36 דקות באוויר והוא מצלם וידאו ברזולוציית 720P בטווח של עד 50 מטרים. זה רחפן מצוין למתחילים שרוצים ליהנות מזמן איכותי וארוך של טיסה. בחישוב של כל המסים הוא יעלה לכם רק 707 שקלים.

עוד רחפן משתלם במיוחד של חברת Parrot הוא BEBOP 2 - רחפן המיועד למי שבדיוק עשה את המעבר מחובבן למקצוען מתחיל. הוא כולל מצלמה מצוינת של 14 מגה פיקסל המצלמת ברזולוציה מקסימלית של Full HD, מייצב מצלמה שלושה צירים, מסוגל להישאר 25 דקות באוויר בטווח של עד קילומטר.

הרחפן Rova לא נמכר בישראל אך בארה"ב הוא להיט. רחפן הסלפי עולה 199 דולריםוהוא מגיע עם מצלמת 12 מגה פיקסל בזווית של 120 מעלות ורזולוציה מקסימלית של Full HD. הוא מסוגל לבצע וידאו פנורמי של 360 מעלות והסוללה שלו מספיקה לעד 8 דקות באוויר בטווח של עד 30 מטרים. אחרי חישוב של כל המסים בארה"ב ובישראל הוא יעלה 808 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן
  • DJI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully