וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאוריט ורוד לוהט עדיין עולה בלהבות אחרי ההתנגשות בקרקע. צפו

14.8.2017 / 8:56

"בהתחלה חשבתי שמדובר בתאונה רגילה בין כלי רכב", סיפר בהתלהבות לכלי התקשורת ג'יי סאליוונט, תושב ג'ורג'יה. "לא האמנתי שאני אהיה זה שאנציח את הרגע שכולם מדברים עליו"

צילום מסך

מטאוריטים מתרסקים בכדור הארץ לעתים יותר קרובות ממה שנדמה לנו. רובם קטנים מאוד ומאבדים את רוב נפחם בכניסה האלימה לאטמוספירה שלנו אבל חלק מהם מצליחים להגיע עד לקרקע. אחד מהם זכה להפוך לוויראלי בשבוע האחרון לאחר שתועד ממשיך לבעור גם אחרי הפגיעה בקרקע.

ג'יי סאליוונט, תושב ג'ורג'יה ארה"ב, תיעד את המטאוריט לאחר ששמע קול פיצוץ אדיר. בתחילה הוא סיפר שהצליל נשמע כמו התנגשות חזיתית של רכב או תאונה כלשהי וכשהוא חמוש במצלמת הסמארטפון שלו, מיהר סאליוונט אל חצר ביתו על מנת לתעד את מקור הפיצוץ ואולי לזכות במה דקות של תהילה.

"בהתחלה חשבתי שמדובר בתאונה רגילה בין כלי רכב", סיפר בהתלהבות לכלי התקשורת. "לא האמנתי שאני אהיה זה שאנציח את הרגע שכולם מדברים עליו, אך מעט מאוד חזו ברגע הזה בפועל". לתדהמתו של ג'יי, מתברר כי לא תאונה גרמה לפיצוץ המחריד אלא מטאוריט שהתרסק בחצר ביתו כמה שניות לפני כן.

מטאוריט ממשיך לבעור בקרקע. צילום מסך
ממשיך לבעור אחרי הפגיעה בקרקע./צילום מסך

"זה היה מדהים. כשהתקרבתי לגוש הבוער בחצר הבית, תחילה לא הבנתי במה מדובר - רק לאחר מכן הרגשתי גלי חום אדירים שיוצאים מהמטאוריט שעדיין עלה בלהבות". עוד סיפר סאליוונט לכלי התקשורת בארה"ב שהגוש עצמו היה בצבע ורוד - ייתכן מעוצמת ההתנגשות בכדור הארץ ובקרקע.

לטענת מומחים בחקר החלל, התאריכים 12 ו-13 באוגוסט טובים במיוחד לצפייה במטאורים נופלים. בשנה שעברה, לדוגמה, תועדו בארה"ב 100-150 מטאוריטים נופלים בתאריכים האלה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאוריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully