וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך השיר "מים מים" הישראלי הפך ללהיט במשחקי וידאו יפניים?

15.8.2017 / 8:48

השיר שמבוסס על טקסט מקראי מספר ישעיהו והולחן לראשונה בשנת 1937 כשיר מחול כבר לא מוכר יותר בישראל, אבל הוא זוכה עדיין לפופולריות בגרסת הארקייד בארץ השמש העולה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביג אין ג'פאן./מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החוץ הישראלי עוסק רבות בהסברה על ישראל במטרה לשפר את תדמית המדינה בעולם אבל לתפנית כזו בעלילה מול יפן כנראה הם לא ממש ציפו; השיר "מים מים", שמבוסס על טקסט מקראי מספר ישעיהו והולחן לראשונה בשנת 1937 כשיר מחול שרובכם ודאי לא ידעתם על קיומו, הושמע לאחרונה במגוון משחקי וידאו וארקייד ואף הגיע לפרסומת בטלוויזיה בארץ השמש העולה.

הפופולריות של השיר החלה לעלות כמה חודשים לאחר סיום מלחמת העולם השנייה וכיבושה של יפן בידי האמריקנים. ארה"ב, בניסיון ללמד את היפנים מעט תרבות מערבית, החליטו לפתוח תכנית ריקודי-עם עבור בני הנוער היפניים. לצורך כך, גייסה ארה"ב מורה לריקודי-עם שהסתובב במדינת ישראל, כעשור לאחר הקמתה, והעתיק את השיר שהיה הנפוץ באותה התקופה בסמינרים ובקיבוצים בארץ ישראל הצעירה.

כמה עשרות שנים לאחר מכן, בימים היפים של הניינטיז, החלו היפנים בפיתוח אינטנסיבי של משחקי וידאו. כמוזיקת רקע הם השתמשו בצלילים קליטים ומוכרים. ליפנים כנראה עוד הייתה זיקה לשיר העם הישראלי ויצרו לו גרסה מחודשת שהוטמעה ברוב משחקי הארקייד והווידאו באותה תקופה, ואם זה לא מספיק - גם הפך לשיר רקע בפרסומת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

השיר "מים מים" במשחק מחשב לדוגמה

השיר המקורי, המשמש ללימודי ריקודי-עם

  • עוד באותו נושא:
  • משחק מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully