וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפ גרמני מתכוון להציב אנטנה סלולרית על הירח

20.8.2017 / 8:54

השותפות בפרויקט הן ספקית הסלולר והאינטרנט הבריטית Vodafone ויצרנית הרכב הגרמנית אאודי - שבנתה את שני הרוברים הקטנים, שיתקשרו זה עם זה באמצעות האנטנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך ייראה הרובר של אאודי על אדמת הירח./מערכת וואלה!, צילום מסך

עד לשנים האחרונות, מאז הסתיימה תכנית אפולו של נאס"א, בשנת 1972, לא נעשו מאמצים פומביים רבים להגיע לירח אבל לאחרונה חזרו מדינות כמו סין למרוץ לאייש את הירח ונראה שגובר העניין במחקר על גרם השמיים שמלווה אותנו כבר מיליארדי שנים בחלל.

חברת סטארט-אפ גרמנית בשם PTScientists עובדת בשיתוף פעולה ספקית הסלולר והאינטרנט הבריטית Vodafone כדי להקים עד סוף שנת 2018 שתי אנטנות סלולריות על הירח. האנטנות יהיו מבוססות על תחנות תקשורת LTE, כך שתאורטית ניתן יהיה לגלוש באינטרנט במהירות רבה מאוד.

שותפה נוספת בפרויקט היא יצרנית הרכב הגרמנית אאודי, שמייצרת את אמצעי התחבורה לתחנות השידור והקליטה הניידות - שני רוברים קטנים ועצמאיים. האפשרות לשנות את מיקום האנטנות על הירח מכדור הארץ תאפשר לפעילות להיות אפקטיבית הרבה יותר ובעיקר לכסות הרבה יותר שטח.

לפני שחברות הסלולר מתחילות להציע חבילות גלישה לירח, הסיבה בגינה שיתוף הפעולה יוצא הדופן הזה מתקיים היא מאמץ מסחרי לספק שירותי לווין ותקשורת על הירח - בעיקר תקשורת בין רכבי חלל ורוברים אוטונומיים שישוטטו שם, אבל בעתיד אולי גם תקשורת עם אסטרונאוטים.

המשימה הרשמית שלהם הייתה אמורה לצאת לדרך לפני כמה שנים אבל התקציב שלהם נגמר. החברה רצתה לשלוח שני רוברים לאתר הנחיתה של אפולו 17 - המשימה המאוישת האחרונה לירח במסגרת תכנית אפולו של נאס"א - כדי לבדוק מה השתנה ב-40 השנים האחרונות. אולי כעת הם יקבלו תשובה לשאלה שלהם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully