וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממגנזיום לטונגסטן: באייפון שלכם יש 30 יסודות שונים מהטבלה המחזורית

22.8.2017 / 8:13

באופן לא מפתיע, כ-38 אחוזים מגופו של האייפון מורכבים משילוב של נחושת וברזל. אבל גם המתכת ארסן, המוגדרת כרעילה, נמצאת בתוך המכשיר. את המחיר האמיתי משלמים בעולם השלישי

אייפון 7 פלוס. רויטרס
כל אייפון מתחיל במכרה כלשהו בעולם השלישי./רויטרס

בשיעורי הכימיה בבית הספר למדנו שהטבלה המחזורית מכילה 118 יסודות, המרכיבים את עולמנו. אבל ידעתם שבמכשיר האייפון שלכם יש 30 מהם? הרכיבים הרגישים שבתוך הסמארטפון מבית אפל מכילים חומרים נדירים בכמות קטנה, שעל חלקם כנראה שמעתם רק בלימודים.

באופן לא מפתיע, כ-38 אחוזים מגופו של האייפון מורכבים משילוב של נחושת וברזל. אבל גם המתכת ארסן, המוגדרת כרעילה, נמצאת בתוך המכשיר, על אף שמדובר בכמות מזערית ולא ממש מסוכנת לבריאות. בנוסף אפשר למצוא באייפון גם יסודות יקרים כמו ניקל ואף זהב טהור בכמות של כמה מאיות גרמים - לא משהו שאפשר להתעשר ממנו. למעשה, כל המתכות הנדירות שבכל אייפון שוות קצת יותר מדולר אמריקני אחד.

בנוסף ליסודות הנפוצים, נראה כי אפל לא ממש עומדת בהבטחותיה. כמה יסודות נדירים במיוחד כמו טונגסטן וקובלט, הניתנים להשגה רק באזורים ספציפיים בעולם, משולבים גם באייפון שיש לנו בכיס. יסודות אלו - כך מסבירים מדענים - ניתנים להפקה אך ורק בבוליביה ונדרש עבור המשימה כוח-אדם רב ולא מעט התעלמות מאיכות הסביבה.

כדי להגיע לרמת ביצועים גבוהה, אפל עושה שימוש במתכות שהיא משיגה במקרים רבים מספקים בעולם השלישי. על מנת להשיג את חומרי הגלם נדרשת עבודת פרך, אותה מבצעים לעתים ילדים קטנים. מחיר האייפונים רק עולה משנה לשנה ולא נראה שהרווחים העצומים של אפל מתורגמים גם לעזרה אמיתית לקהילות שבתחתית שרשרת האספקה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully