וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יודעים שהסמארטפון מתחמם יותר מדי ומה צריך לעשות?

20.8.2017 / 9:59

אם הסמארטפון שלכם מגיע לטמפרטורות גבוהות לעיתים תכופות, ורותח לכם בידיים, בין אם זה בשימוש ממוצע כמו התכתבויות בווטסאפ או כשהוא בטעינה - אז אתם צריכים לחשוש. כך תוודאו שיש לכם בעיה בסוללה

צילום מסך

(בסרטון: תיעוד של סמסונג גלקסי נוט 7 מתפוצץ בשל תקלה בסוללה)

הסמארטפונים שלנו לא מפסיקים להשתכלל: המסכים משתפרים, כוח העיבוד מתגבר, חיישני הצילום משתדרגים - וכל זה דורש לא מעט אנרגיה. בעבר הלא-רחוק הסמארטפונים שלנו הגיעו עם גב מתפרק ואפשרות לשלוף את הסוללה, לבחון אותה בעיניים ואף להחליף אותה במהירות, אם יש צורך. כל זה השתנה בשנתיים האחרונות כשרוב המכשירים החלו להגיע עם סוללה שאינה נשלפת ושאינה ניתנת להחלפה ללא ידע וכלי עבודה מקצועיים.

מצד שני, שבבים מתוחכמים יותר הצליחו להפחית את צריכת האנרגיה ולספק זמן עבודה ארוך יותר עם סוללות סטנדרטיות בנפח של כ-3,000 מיליאמפר-שעה. טכנולוגיות של טעינה מהירה מאפשרות לנו להגיע לאחוזים גבוהים תוך פרקי זמן קצרים של חצי שעה או פחות אבל כל זה לא משנה ברגע שיש תקלה בסוללה.

סמארטפונים מתחילים להתחמם מהרגע שהדלקנו אותם - זה בלתי נמנע, אבל איך נדע מתי ההתחממות מוגזמת, ואולי אף מסוכנת? כשמשתמשים בסמארטפון תקין בטמפרטורת החדר, ככל הנראה שלא נרגיש את החום שהוא פולט; אולי אחרי כחצי שעה-שעה המכשיר יתחיל להתחמם אבל לא לרתוח ברמה שאי אפשר כבר לאחוז בו. עם זאת, בחוץ - בקיץ של ישראל - מספיקות לעתים חמש דקות בלבד של שימוש כדי שנתחיל לחוש אי-נוחות ביד.

הבעיה מתחילה כשהסמארטפון רותח לנו ביד; הביצועים שלו יורדים והוא עלול להינזק וגם לגרום לנזק - כפי שכבר ראינו לא מעט פעמים בפרשת נוט 7 המתפוצץ, שסבל מתקלת ייצור בסוללה. אם הסרתם את הכיסוי מהמכשיר והוא חם מכדי לאחוז בו ביד אחת - סימן שהוא צריך להתקרר מיד. בגדול, מידת החום הנפלטת מסמארטפון תלויה בצריכת החשמל של המעבד המרכזי והמעבד הגרפי כך שאתם תכבו את המכשיר במהירות (לחיצה ארוכה על כפתור הכיבוי במשך עשר שניות) תסייעו להפסיק את ההתחממות.

סמארטפון בטעינה. ShutterStock
המכשיר רותח בטעינה? זה דורש את תשומת הלב שלכם./ShutterStock

חשוב להדגיש שהמעבדים עוברים התאמות רציניות בכל מה שקשור לפליטת חום כך שהתחממות יתר לא אמורה להתרחש לעיתים תכופות, לפחות לא אם השימוש שלכם ממוצע ואתם לא משחקים במשחקים עתירי גרפיקה. המעבדים גם תוכננו בקפידה כדי שידעו להתמודד עם טמפרטורת גבוהות וכשהסמארטפון יגיע לטמפרטורה שעלולה לפגוע בו, מהירות המעבד תרד משמעותית כדי להתמודד עם החום. במקרים קיצוניים יותר, הסמארטפון יציג הודעה על גבי המסך שהוא הגיע לטמפרטורה מסוכנת וימנע את המשך השימוש עד שיתקרר ויגיע לטמפרטורה תקינה.

כאמור, רוב המעבדים תוכננו בקפידה כדי לפזר את החום ולהיות כמה שיותר חסכוניים, אבל זה לא המקרה תמיד. שבב סנאפדרגון 810 של קוולקום מלפני כשנתיים-שלוש, לדוגמה, זכור לרעה בתור גוף חימום. המכשירים שהכי סבלו מהבעיה היו Priv של בלקברי והמכשירים של סוני שצוידו במעבד. מאוחר יותר הוסיפו יצרניות כמו LG וסמסונג צינור מיוחד שנועד לפזר את החום וכיום המעבדים החדשים תוכננו ופותחו כך שלא יתחממו יתר על המידה.

אם הסמארטפון שלכם מגיע לטמפרטורות גבוהות לעיתים תכופות, בין אם זה בשימוש ממוצע כמו התכתבויות בווטסאפ או כשהוא בטעינה אז אתם צריכים לחשוש ולבדוק מדוע הוא מתחמם. אם הוא בטעינה, מומלץ להתחיל ולבדוק שהמטען והכבל תקינים, שאין חוטי נחושת חשופים או גומי בידוד קרוע ושהם מתחברים לסמארטפון בצורה תקינה ומהודקת. אם המכשיר ממשיך להתחמם, ייתכן והסוללה עצמה זקוקה להחלפה.

זה מה שיכול לקרות לסמארטפון שנמצא בטעינה מתחת לכרית. ShutterStock
אתם לא רוצים להגיע למצב הזה./ShutterStock

כדי לברר האם הבעיה היא בסוללה, משתמשי האנדרואיד יכולים להוריד את אפליקציית Accu Battery ולבדוק את מצב חיי הסוללה של המכשיר. אם הסמארטפון שלכם מתחמם במהלך הטעינה, הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות זה להמשיך לטעון אותו. אם הסוללה הגיעה ל-100 אחוזים והוא מתחמם מכל סיבה אחרת, סגרו את הסמארטפון. כשהסוללה מלאה, כך גם צפיפות האלקטרונים בשיא וחימום נוסף עלול לגרום להתלקחות. אם הסוללה לא מלאה והטמפרטורה של הסמארטפון הגיעה למצב שאתם לא יכולים להחזיק אותו, סגרו אותו והניחו אותו במקום מאוורר.

כדי לבדוק האם מדובר בתקלה בחומרה, הורידו את אפליקציית CPU-Z. לחצו על לשונית SOC ובדקו מה המהירות המקורית של כל ליבה ומה המהירות של הליבות כרגע. אם המהירות המקסימלית של הליבות היא 1.3GHz ואתם רואים שהסמארטפון עובד כרגע על אותה המהירות, יתכן שיש לכם שירות או אפליקציה שעובדים ברקע וגורמים למכשיר להתחמם. היכנסו להגדרות > אפליקציות > אפליקציות שעובדות ברקע, וחפשו את האפליקציה שזוללת לכם סוללה. אחרי שסגרתם אותה, פתחו את האפליקציה ובדקו שוב, יתכן שאותה אפליקציה היא המקור לבעיה. עוד מומלץ להיכנס ללשונית הסוללה ולבדוק את הטמפרטורה - כל טמפרטורה גבוהה מ-40 מעלות צלזיוס עלולה לגרום לנזק בסמארטפון.

ולגבי עבודה בחוץ, אם אתם נוהגים ברכב, והסמארטפון מתחמם תחת השמש במעמד שלו, נסו לכסות אותו ולכוון את פתח המזגן לכיוונו, או למקם את המעמד במיקום שחושף פחות את הסמארטפון לשמש. אם המכשיר ישב בשמש ללא שימוש זמן רב והתחמם, מומלץ לחכות קצת לפני שמתחילים להעמיס עליו משימות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציה כמו Accu Battery ואחרות יכולות לזהות את מקור הבעיה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully