וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק לאו"ם: "הוציאו את הרובוטים הרצחניים מחוץ לחוק"

25.8.2017 / 8:51

"אין לנו הרבה זמן לפעול, ברגע שתיפתח תיבת פנדורה יהיה מאוד קשה לעצור אותה", נכתב. "עלינו לעצור את התחמשות הרובוטים לפני שאלו יוכלו לשאת נשק גרעיני"

צילום מסך

(בסרטון: רובוט רצחני רוסי חדש מזהה אנשים מ-6 ק"מ ויורה בהם למוות)

אין ספק שרובוטים שיפרו משמעותית את חיי היום-היום שלנו; קצרה היריעה מלהכיל את יתרונות עולם הרובוטיקה, מגפיים ועיניים ביוניות ועד מכוניות אוטונומיות, שואבי אבק רובוטיים ורובוטים תעשייתיים. הם עוזרים לנו להתנהל בצורה יעילה יותר ואלו שנתנו להם אישיות מאוד ידידותיים.

עם זאת, לצד החדשנות, התקדמות הטכנולוגיה והתפשטות הרובוטים בשדה הקרב עלולים לגרום לתוצאה הרסנית מאוד - אותה בדיוק מנסה למנוע היזם הסדרתי ואיש החזון, אילן מאסק. אם האיש שעומד מאחורי PayPal, המכונית האוטונומית של טסלה, המסעות האזרחיים לחלל של SpaceX ועוד חושש, אולי כדאי גם לנו לחשוש.

במכתב ששלח מאסק לאו"ם, עליו חתמו עוד עשרות מומחים, כמה יצרניות רובוטים וכמה חברות טכנולוגיות גדולות, ביקש היזם מהארגון לעצור את הפצת הרובוטים החמושים הרצחניים. לטענתו, מדינות עוינות עלולות להשתמש ברובוטים למטרה שלא לשמה הם נבנו. עוד הוא הוסיף כי ארגוני טרור, ולא מעט רודנים ברחבי העולם, עלולים לנצל את הרובוטים למטרת תקיפה אוכלוסיות אזרחיות ואזרחים חפים מפשע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפחד קיים כבר שנים רבות, אבל רק עכשיו הטכנולוגיה מתחילה להשלים את הפער./מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין לנו הרבה זמן לפעול, ברגע שתיפתח תיבת פנדורה יהיה מאוד קשה לעצור אותה", נכתב. "עלינו לעצור את התחמשות הרובוטים לפני שאלו יוכלו לשאת נשק גרעיני". עוד צוין כי ברגע שאלו יתחמשו מספיק - ייפתח עימות מזוין בקנה מידה שהאדם אינו יכול להבין.

נציין כי אילון מאסק אינו היחיד שהגה את רעיון המכתב. אמנם מכתב כזה כבר נשלח בעבר לאו"ם, אולם זוהי הפעם הראשונה בה חותמים עליו ענקים מעולם הטכנולוגיה והרובוטיקה. את הרעיון הם קיבלו כנראה מספרי וסדרות המדע הבדיוני, אבל כפי שגילינו לא מעט פעמים בעבר - מה שמתחיל בדמיון מסתיים בעולם האמיתי ברגע שהטכנולוגיה מאפשרת את זה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully