וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר לכם המקום בסמארטפון? אתם חייבים להכיר את הטיפ הזה

24.8.2017 / 7:45

מלבד התמונות, הסרטונים והקבצים שאתם מודעים לקיומם, חלק משמעותי מהזיכרון המנוצל הוא זיכרון מטמון - מידע השמור על המכשיר ומאפשר שליפה מהירה. יכול להיות שיש אצלכם כמה גיגות שתוכלו לפנות עכשיו

סמארטפון עם אינסטגרם. ShutterStock
האפליקציות החברתיות שלנו תופסות הרבה יותר מקום ממה שהן צריכות./ShutterStock

עם יכולת צילום סרטונים ב-4K ואינספור האפליקציות שאנחנו מורידים, אנחנו מבזבזים במהירות את זיכרון האחסון שיש לנו בסמארטפון. אם פעם הצלחנו להסתדר עם נפח אחסון של 16 גיגה, היום 32 גיגה בקושי מספיקים. במרבית ממכשירי האנדרואיד ניתן להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס חיצוני מסוג מיקרו-SD אבל בחלק מהמכשירים, כמו האייפון לדוגמה, אין אפשרות כלל להרחיב את הזיכרון וזו בעיה רצינית עבור העצלנים שאין להם כוח לנקות את המכשיר לעיתים תכופות.

מלבד התמונות, הסרטונים והקבצים שאתם מודעים לקיומם, חלק משמעותי מהזיכרון המנוצל הוא זיכרון מטמון - מידע השמור על המכשיר שמאפשר שליפה מהירה של המידע במקום להוריד אותו מהרשת בכל פעם מחדש. כך אנחנו מסוגלים, לדוגמה, לגלוש בפיד בפייסבוק כשאין לנו חיבור פעיל. אבל המשמעות היא שיש כמה אפליקציות פופולריות מאוד שעלולות לתפוס נפח רב מאוד - עד לכמה גיגות - שאפשר פשוט לפנות.

משתמשי אנדרואיד יכולים לעשות זאת בשתי דרכים: הראשונה - בצורה ידנית - על ידי כניסה לאפליקציית ההגדרות > לחיצה על אפליקציות > ללחוץ על אפליקציה כלשהי ואחר כך על "Clear Cache", "נקה מטמון" או "מחק נתונים". האופציה השנייה היא בעזרת אפליקציה כמו App Cache Cleaner, שהיא אפליקציה פופולרית מאוד עם מיליוני הורדות. האפליקציה תנקה זיכרון מטמון של המערכת וגם קבצים מיותרים של אפליקציות אחרות. ניתן להגדיר שהאפליקציה תפעל בצורה אוטומטית כל כמה דקות, שעות או ימים. אנחנו ממליצים לוותר על האופציה ולבצע זאת בצורה ידנית מדי פעם. אפליקציית ניקיון נוספת מומלצת היא Clean Master.

באייפון המצב שונה ומעט יותר מסורבל. אפשר לגלות כמה נפח כל אפליקציה תופסת על ידי כניסה להגדרות > כללי > אחסון, אך לא תוכלו לנקות את הזיכרון בצורה פשוטה. הדרך היחידה לנקות היא על ידי מחיקת האפליקציה - וזו כמובן דרך פחות אידיאלית. הדרך המומלצת לניקוי הזיכרון היא בעזרת אפליקציה בשם Magic Phone Cleaner. האפליקציה תחסוך לכם את הסרת האפליקציות ובנוסף תאפשר לכם לזהות את הקבצים הגדולים ביותר שמאוחסנים באייפון. האפליקציה פשוטה לשימוש וכל מה שצריך לעשות זה להפעיל אותה וללחוץ על Clear Cache - את כל השאר היא תעשה לבד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית App Cache Cleaner ואפליקציות דומות יעשו לכם סדר ויפנו לא מעט זיכרון./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully