וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את הרובוט הבודהיסט שעורך לוויות ברבע מהמחיר

אילן גלר

7.9.2017 / 8:35

אם אתם לא נרתעים מהרובוט, מדובר באלטרנטיבה זולה ונגישה יותר מכוהני דת אנושיים, שביפן צריכים לעבוד גם בעבודה רגילה במשך היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פפר הרובוט הבודהיסט./מערכת וואלה!, צילום מסך

תאגיד הטכנולוגיה היפני SoftBank הציג לאחרונה רובוט המסוגל לנהל טקסי אשכבה בודהיסטים. הרובוט הייחודי, בשם פפר (Pepper), עוטה את הלבוש המאפיין כוהני דת בודהיסטיים, ומסוגל לדקלם את הטקסטים המקודשים בעודו מכה בפטיש הגונג המסורתי.

אם אתם לא נרתעים מהרובוט, מדובר באלטרנטיבה זולה ונגישה יותר מכוהני דת אנושיים. בעוד שכהן בודהיסטי יפני יגבה ממשפחה סכום של כ-2,200 דולרים בעבור ניהול הטקס, ב-SoftBank מוכנים להסתפק ב-450 דולרים בלבד עבור השכרת פפר לצורך האשכבה.

כמו כן, בעידן המודרני רבים מכוהני הדת ביפן אינם יכולים עוד להתפרנס מעבודתם במקדש בלבד, והיות שהם עסוקים בעבודות רגילות, זמינותם לניהול טקסים עשויה להיות מוגבלת. פפר, לעומת זאת, תמיד מוכן לניהול הטקס במקום ובמועד המתאים ביותר למשפחה.

למרות היתרונות המובהקים הללו, ולמרות שהיינו יכולים לצפות לכך שביפן - מדינה מתקדמת מאוד שרובוטים מככבים בתרבותה כבר עשרות שנים - הפתרון שאותו מציע פפר יאומץ מיד, עד כה לא קיבלה SoftBank אפילו הזמנה אחת לניהול הלוויה באמצעות הרובוט. כנראה שלפחות בכל הנוגע לטקסים רגישים כל-כך, גם היפנים עדיין לא ממהרים לוותר על המגע האנושי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully