וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם של אפל: הסירה את האפליקציות האירניות מהאפסטור

29.8.2017 / 9:12

חרף העובדה שאפל אינה מוכרת את מוצריה רשמית באיראן, מכשירי אייפון ואייפד פופולריים במדינה. ברשת קמה מחאה הטוענת שזו גזענות, ומה לגבי אפליקציות של אנדרואיד?

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
גוגל מצדה, עדיין לא אימצה את החרם בחנות האפליקציות של אנדרואיד. אייפון 7./ShutterStock

מפתחי אפליקציות יודעים שהבדיקות הקפדניות שאפל מבצעת בטרם היא מאשרת לאפליקציות להתפרסם בחנות שלה לוקחות זמן ולעתים אף גוררות ביקורת מצד מפתחים שלא אושרו להיכנס בשערי האפסטור.

הצעד האחרון שלה עורר גל תגובות חריפות ואף זכה להשטאג ביקורתי ברשתות החברתיות; אפל הסירה אפליקציות של מפתחים איראנים כחלק מהסנקצניות אותן הטילה ממשלת ארה"ב על הרפובליקה האסלאמית, לפי דיווח בניו-יורק טיימס.

בתגובה להסרת האפליקציות על ידי אפל, מפתחים מכמה מדינות החלו להפיץ את ההשטאג StopRemovingIranianApps#, כדי להביע את מחאתם ברשתות החברתיות ואף פנו לאפל בדרישה להחזיר את האפליקציות שהוסרו בשל גזענות.

טים קוק עצוב. צילום מסך
טים קוק, מנכ"ל אפל./צילום מסך

עוד מדווח הניו-יורק טיימס כי כחודש לפני ההסרה, שלחה אפל מייל לכל המפתחים והודיעה להם כי בעקבות הסנקציות עליהן החליטה ארה"ב, האפליקציות יוסרו. כחלק מהמהלך, לא הוסרו רק אפליקציות של מפתחים איראנים מהאפסטור, אלא גם אפליקציות ייעודיות לעם האיראני כמו אפליקציות קניות במדינה, סידורי תפילה ועוד.

חרף העובדה שאפל אינה מוכרת את מוצריה רשמית באיראן, מכשירי אייפון ואייפד פופולריים במיוחד במדינה ורבים מהתושבים מבריחים מכשירים לשימוש אישי. בעוד עמק הסיליקון נאבק בטענות על אפליה וחוסר גיוון מגדרי, כעת נאלצות ענקיות הטכנולוגיה להתמודד גם עם טענות על גזענות.

גוגל, המפתחת של אנדרואיד - המתחרה הגדולה של אפל, טרם נקטה בצעד דומה, או הצהירה שהיא מתכוונת לעשות זאת. היא מאפשרת לאפליקציות איראניות לעלות בחופשיות בחנות Google Play למרות שהיא חוסמת אפליקציות בתשלום. הסיבה ככל הנראה היא שחיוב כרטיס אשראי איראני זו הפרה בוטה מדי של הסנקציות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully