וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית השיימינג הסעודית "סראחה" גונבת את אנשי הקשר מהמשתמשים

30.8.2017 / 10:03

אחרי שזכתה לביקורת רבה בשל היותה כר פורה לבריונות ברשת, כעת האפליקציה שזוכה לפופולריות בעולם סופגת ביקורת נוספת על גניבת פרטים ללא ידיעת המשתמשים

סעודי צוחק עם סמארטפון. ShutterStock
החברה ענתה תשובה מתחמקת./ShutterStock

בעולם המקוון היום נהוג לומר שאם אתם לא משלמים - כנראה שאתם המוצר, וזו המציאות ברוב האפליקציות החינמיות בהן לכאורה לא קיים תשלום מצד המשתמש. התשלום אמנם אינו מתבטא בכסף אבל לרוב אנחנו משלמים בפרטיות שלנו, הנמכרת לחברות צד ג' תמורת כסף. הפרטים האישיים שלנו שווים כסף למפרסמים ואנחנו נותנים אותם בתמורה לשירותים מקוונים כמו גוגל ופייסבוק אבל גם לכל אפליקציה כמעט שאנחנו מתקינים בסמארטפון.

אחרי שזכתה לביקורת רבה בשל היותה אפליקציית שיימינג אנונימית, כעת האפליקציה הסעודית שזוכה לפופולריות בעולם "סראחה" סופגת ביקורת נוספת על כך שהיא מעתיקה את רשימת אנשי הקשר מהמכשירים עליהם היא מותקנת ומעבירה אותם לשרתיה.

חוקר אבטחה שהבחין במו עיניו כיצד האפליקציה מבצעת את תהליך ההעלאה של אנשי הקשר מאחורי הקלעים, וללא ידיעת המשתמש, פנה עם הממצאים לחברה בטוויטר ונתקל בתשובה מתחמקת. לטענת החברה, מדובר בהליך שגרתי על מנת שהמשתמשים יוכלו ליצור קשר ביניהם, מה שפחות או יותר מבטל את הפיצ'ר העיקרי של האפליקציה - האנונימיות.

בנוסף, טוענת החברה, מדובר בהליך מורכב מבחינה טכנית, והמפתח שאמור היה לעצור את התהליך המדובר כבר אינו עובד שם. בתקופה האחרונה, לפי הדיווחים, הספיקו להוריד את סראחה כ-18 מיליון משתמשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציה מאפשרת לכל אחד לפתוח חשבון ולקבל ביקורת אנונימית מכל אחד ללא יכולת להגיב./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סראחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully