וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסבר המדעי: למה הדרקון של מלך הלילה חזק יותר מהדרקון של דיאנריז?

אילן גלר

3.9.2017 / 8:56

בסדרת הספרים של ג'ורג' ר. מרטין דרקוני קרח נושפים קור - אבל קור, כידוע, אינו ממיס או מפרק חומות קרח, ובסדרה בחרו היוצרים להראות לנו את ויסריון נושף להבת אש כחולה ועוצמתית

באדיבות HOT

(בסרטון: קטע מתוך פרק סיום העונה השביעית של משחקי הכס)

בסיומו של פרק סיכום העונה השביעית של סדרת הפנטזיה המגה-פופולרית "משחקי הכס" זכו הצופים לראות את הדרקון ויסריון - שהתעורר מחדש כדרקון קרח זומבי לאחר שחוסל על ידי מלך הלילה, מנהיג המהלכים הלבנים - הורס לחלוטין קטע מהחומה שהפרידה בין הצפון הקפוא והמסוכן לווסטרוז. הוא עשה זאת במהירות וביעילות מפתיעה תוך שימוש בלהבות כחולות.

בסדרת הספרים של ג'ורג' ר. ר. מרטין דרקוני קרח נושפים קור - אבל קור, כידוע, אינו ממיס או מפרק חומות קרח, ובסדרה בחרו היוצרים להראות לנו את ויסריון נושף להבת אש כחולה ועוצמתית. אבל מה ההבדל בין הלהבה הכחולה של הדרקון המוביל את צבא המתים ללהבה הצהובה של שני הדרקונים שנותרו לדיאנריז?

רובנו נתקלים בלהבות כחולות בעיקר כשאנחנו מבשלים על הכיריים, והן בוערות בטמפרטורה גבוהה בהרבה מזו של להבות צהובות. את טמפרטורת הלהבות ניתן להעריך לפי צבע הלהבה, בבעירה על בסיס חלקיקי פחמן - כשהלהבה הכחולה היא החמה ביותר. בעוד שלהבה צהובה בוערת בטמפרטורה של כ-1,000 מעלות צלזיוס, להבה כחולה - הבוערת בכוחו של גז עשיר בחמצן - עשויה לבעיר בטמפרטורות של עד 4,000 מעלות. זה בדיוק ההבדל שעשוי היה להעניק לוויסריון את הכוח להשמיד בכמה שניות את החומה שעמדה על תלה במשך דורות.

אם אכן מדובר בלהבה הבוערת בצבע כחול בשל היותה חמה במיוחד, יתכן שוויסריון בגרסתו הזומבית משתמש באחד הגזים הדליקים ביותר הידועים לנו כיום כדי לנשוף אש - די-ציאנו אצטילן (dicyanoacetylene), הבוער בטמפרטורות גבוהות של אלפי מעלות. אפשרות נוספת היא, כמובן, שמדובר בסך הכול בחלק מהפנטזיה שמניעה את עלילת הסדרה במהלך העונות האחרונות, ולא באמת צריך לחפש לה הסבר הנשען בדרך כלשהי על חוקי הפיזיקה המוכרים לנו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כחול זה הכתום החדש./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש כתומה שורפת, אבל לא חמה כמו אש כחולה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully