וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד חיל - איש הטרולולו חוגג יום יום הולדת

4.9.2017 / 9:00

בשנת 1976 שר זמר בריטון רוסי גרסה ווקאלית, ללא מילים, לשיר "אני ממש שמח, כי אני חוזר סוף סוף הביתה". 30 שנה אחר כך הוא הפך לתופעת אינטרנט מטורפת

צילום מסך

אדוארד אנטולייביץ' חיל היה זמר בריטון רוסי, נושא התואר האמן העממי של הרפובליקה הסובייטית הסוציאל⁻פדרטיבית של רוסיה. חיל היה זמר נודע ברוסיה הסובייטית טרם נפילת המשטר הקומוניסטי ועם נפילת הגוש הקומוניסטי, דעכה הפופולריות של חיל אשר לבסוף פרש מקריירת הזמרה במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20. אף על פי כן, בשנת 2010 חיל זכה לפרסום בינלאומי עצום כאשר הוא הפך לתופעת אינטרנט, לאחר שהופץ לראשונה ביוטיוב סרטון וידאו שלו משנת 1976 בה הוא מבצע גרסה ווקאלית, ללא מילים, לשיר "אני ממש שמח, כי אני חוזר סוף סוף הביתה" . תופעת האינטרנט זכתה לכינוי "Trololololololololololo" או "Trololo". בראיונות עימו סיפר חיל שבמקור השיר סיפר על קאובוי שחוזר הביתה ממסע מפרך, אבל הרשויות הסובייטיות צינזרו את מילותיו, ולכן הוא נאלץ לשיר בלי מילים.

היום היה אמור להיות יום ההולדת ה-83 שלו ולכבוד המאורע גוגל הכינו גוגל חגיגי במיוחד לכבודו.

מהרגע שעלה הסרטון ליוטיוב חיל זכה לחשיפה בין לילה ברחבי העולם: הסרטון שולב בתוכנית הלייט נייט הסאטירית האמריקנית The Colbert Report, ובפרודיה בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל. הפופולריות והפרסום המאסייבים להם זכה, הובילו להתעניינות מחודשת עצומה בקריירת השירה שלו ברחבי העולם, כאשר פרודיות רבות בוצעו לשיר, כמו גם בטלוויזיה בסדרה "איש משפחה". חיל עצמו גילה שהפך לכוכב רק לאחר ששמע לפתע את נכדו שר את השיר הנושן שלו.

ב-8 באפריל 2012, חיל עבר אירוע מוחי ובעקבות כך הוא אושפז בבית החולים מרינסקי שבסנט פטרסבורג עם נזק מוחי חמור. במהלך האשפוז נכנס לתרדמת ומת לבסוף בבית החולים ב-4 ביוני 2012, בהיותו בן 77.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully