וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב הרע והמכוער: החידושים שאהבנו ולא אהבנו בתערוכת IFA בברלין

4.9.2017 / 8:56

כמדי שנה התכנסו בברלין ענקיות הטכנולוגיה מכל העולם להציג את החידושים האחרונים שלהן. הסתובבנו בין הסמארטפונים, מכונות הכביסה ואביזרי הבתים החכמים ומצאנו כמה מוצרים שאסור לפספס וכמה שעדיף לוותר עליהם

הכניסה לתערוכת IFA ברלין. ShutterStock
הכניסה לאולם התערוכה. IFA ברלין./ShutterStock

תערוכת האלקטרוניקה הענקית IFA מתקיימת בברלין מאז שנות השלושים של המאה הקודמת; היא אחת מתערוכות הטכנולוגיה הגדולות והוותיקות בעולם, ומדי שנה מתכנסות בה ענקיות טכנולוגיה מכל העולם ומציגות את החידושים שלהן. בניגוד לתערוכת המובייל של ברצלונה, MWC, המתקיימת מדי שנה בחודש פברואר - בתערוכה הזו מתמקדים פחות בסמארטפונים (למרות שיש לא מעט מהם שם) ויותר במכשירי חשמל, מוצרי צריכה ובשנים האחרונות גם הרבה מחשוב לביש ובית חכם.

באולם Messe שבברלין ניתן למצוא מדי שנה יותר מעשרים ביתני ענק מלאים במוצרי חשמל חדשים: ממכונות כביסה, מגהצים ומקררים חכמים ועד למחשבים ניידים, רחפנים, התקני מציאות מדומה ועוד. בעוד לא נרשמו הכרזות יוצאות דופן, התערוכה הייתה עמוסה כתמיד בגאדג'טים מגניבים, חידושים מיותרים וכמה מוצרים שהמעצבים שלהם כנראה הפסידו בהתערבות.

הטוב

רחפן Star Wars
היה קשה לפספס ברחבי תערוכה אזכורים לסדרת סרטי Star Wars, ולקידום המאסיבי שעושה דיסני לסרט הבא בסדרה, "הג'די האחרון"; זה התחיל עם משקפי המציאות הרבודה של לנובו (נגיע אליהם תיכף) והמשיך עם טושיבה, שפתחה עמדה מיוחדת המאפשרת לבצע צילום ייחודי שהופך את המשתתפים לאבירי ג'דיי. מכל המרצ'נדייז אותנו הגניב במיוחד רחפן של "פרופל" שהופך את קרב החלליות למציאות. אומנם מדובר ברחפן בן שנה, אך זו הייתה אחת מתצוגות התכלית הראשונות האמיתיות שלו. הרחפנים האלה בנויים מעט שונה מהרחפנים שכולנו מדמיינים: הלהבים ממוקמים בחלקו התחתון של הרחפן ולא על זרועות המונפות החוצה ולמעלה. הרחפן הקטן הזה מצליח להגיע למהירות מפתיעה של 75 קמ"ש, וניתן להטיס אותו עם חברים בזריזות, עד 24 רחפנים בו-זמנית. כל הרחפנים בסביבה מתקשרים זה עם זה ורובה הלייזר מקפיד שרק הטובים ביותר יישארו באוויר; אחרי שלוש פגיעות, הרחפן מתחיל להאט ולהנמיך גובה.

קסדת מציאות מדומה רבודה (AR)
חברת לנובו הסינית משקיעה משאבים אדירים בתחום הגיימינג כבר כמה שנים, וכיום היא נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום. עד כה היא הוציאה מחשבים ניידים ונייחים המיועדים לגיימרים לצד ציוד משלים כמו מקלדות ועכברים. הפעם החברה הצליחה להפתיע עם קסדת מציאות מדומה/רבודה (VR/AR) ואת העניין הרב ניתן היה לראות בתור הארוך שהשתרך מחוץ לעמדת ההתנסות בביתן החברה בתערוכה. עשרות אנשים חיכו בכל רגע להזדמנות לנסות את הקסדה, שהריצה - איך לא - דמו של חרב אור המוכרת מהיקום של Star Wars. מעבר להגשת החלום, להשתתף בקרב חרבות אור, הקסדה עבדה מעולה ובסוף הדמו לא היה ספק שזה אחד השימושים המהנים ביותר שיצא לנו לחוות במציאות מדומה. מחיר הקסדה לא פורסם וגם המדינות בהן היא תושק, אך בלנובו מסרו כי היא תגיע לחנויות במדינות נבחרות החל מחודש נובמבר.

הרע

מקרר שרודף אחריך
אם עד עכשיו נאלצנו לפחות להניע את עצמנו כדי ללכת כמה צעדים בין הסלון למטבח, פנסוניק ממש רוצה שנהפוך לבטטות כורסא מושלמות. החברה פיתחה מקרר שימצא את דרכו אליכם ברגע שתהיו רעבים, או סתם יתחשק לכם איזה נשנוש; כלומר, כל הזמן. אב הטיפוס של פנסוניק הוא מקרר משרדי קטן לבן הנע בצורה עצמאית, אחרי שהוא לומד את המטבח או את חלל המגורים. הוא יודע להגיע ברגע שקוראים לו ולהפוך את כולנו לעצלנים יותר.

האנטי-נחירון
נחירות, כך אומרים, זו בעיה נפוצה המשפיעה על השינה של אנשים רבים, ובני או בנות הזוג שלהם. יש לא מעט פתרונות בשוק - מטיפים לשינה נכונה, כריות המציבות את הראש בתנוחה מסוימת, משחות ושמנים ועוד - חלקם טכנולוגים וחלקם אביזרים אבל לפיתרון הזה של חברת Nora לא ציפינו. החברה פיתחה מוצר, בשם המקורי Nora, שיזיז את הכרית שלכם ברגע שאתם מתחילים לנחור. המנגנון מבוסס על חיישן בצורת צדפה, הממוקם ליד המיטה ומאזין לכם, רצועה מתנפחת ששמים מתחת לכרית - כדי שתזיז אתכם - וקופסה גדולה הממוקמת לצד המיטה, כדי להצדיק את המחיר המנופח כנראה. אגב, מכל הפתרונות שהזכרנו - כנראה שזה אחד היקרים וגם המסורבלים שבהם. המוצר נמכר כבר עכשיו באתר החברה במחיר של 299 דולרים, אחרי שזכה לתמיכה של 3,000 אנשים באתר גיוס ההמונים Kickstarter.

והמכוער

המצלמה היותר-מדי-היפסטרית
מצלמות פיתוח מיידי זוכות לעדנה מחודשת בשנתיים האחרונות, והצמא הזה לרטרו לא חמק מעיניה של החברה הוותיקה בתחום פולארויד, שממשיכה להכריז על מצלמות חדשות. עם זאת, כנראה שמשהו השתבש בתהליך העיצוב של מצלמת ה-POP עליה הכריזה החברה ב-IFA, כי עבורנו לפחות היא די הרסה את הגעגוע לרטרו. POP היא מצלמה מאסיבית, הכוללת מדפסת, שלא ממש הבנו איך ניתן לצלם איתה בצורה נוחה. היא מצוידת במסך 3.97 אינץ', חיישן 20 מגה פיקסל, פלאש ואפילו ניתן לצלם איתה סרטים ב-Full HD. למצלמה הזאת אין עיצוב של מצלמה מסורתית, גם לא של מצלמת פיתוח מידי קלאסית של פולארויד מסורתית. היא נראית כאילו לקחו את המדפסת של החברה והוסיפו לה מסך וחיישן לצילום. יש למצלמה קישורית אינטרנט אלחוטי ובלוטות', כך שאפשר להתחבר אליה באמצעות הסמארטפון. המחיר המומלץ לצרכן בעולם הוא 199 דולרים, אבל תצטרכו כיסים עמוקים הרבה יותר רק בשביל לסחוב אותה.

האוזניות שיעשו לכם סיוטים
תחום אביזרי הספורט גם זוכה לפופולריות בשנים האחרונות יותר מבעבר. אחרי שרוב החברות נפטרו מהחוטים, לאחרונה מנסים מותגים רבים לחדש ולהמציא מחדש את תחום אוזניות הכפתור והאוזניות שנכנסות לתעלת האוזן (In Ear). החידוש האחרון הוא אוזניות המותאמות אישית - להמונים. מבולבלים? הכוונה היא שעד כה האפשרות היקרה הייתה אטרקטיבית בעיקר עבור אמנים שהיו צריכים בידוד מקסימלי ונוחות מרבית אך כעת המשתמש הממוצע יכול ליהנות מבידוד ונוחות בזכות פטנט גמיש המשתחל לתוך האוזן. הקורבן העיקרי של הפיתוח הזה הוא המראה של האוזניות, שנראה כמו משהו שבדיוק יצא מהאוזן; ניתן להשיג אותן בצבעים שונים, חלקם עזים כמו אדום, כתום וסגול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully