וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה השקע ברכב טוען את הסמארטפון כל כך לאט - ואיך לשפר את זה?

5.9.2017 / 8:51

במכוניות רבות יש שקעי USB לטעינה אבל אם המכשיר בשימוש, ומריץ אפליקציית ניווט למשל, הוא יצרוך בשימוש הבסיסי הזה יותר אנרגיה ממה שהשקע בכלל מסוגל לספק

שקע USB ברכב. ShutterStock
הסטנדרטים נקבעו לפני 17 שנה ולא עודכנו מאז./ShutterStock

כל בעל רכב, עם חיבור USB באוטו, יודע עד כמה החיבור הזה לא יעיל בטעינת הסמארטפון. אם המכשיר בשימוש, ומריץ למשל אפליקציית ניווט, המכשיר צורך יותר אנרגיה ממה שהשקע מסוגל לספק וכך למעשה החיבור לחשמל רק מאט מעט את התקצרות חיי הסוללה.

שקע ה-USB מספק זרם של חצי אמפר לעומת מטען קיר של גלקסי S8, לדוגמה, המספק זרם של 2 אמפר. אתר הטכנולוגיה הפופולרי Digital Trends החליט לפצח את התעלומה מדוע השקע ברכב מוגבל כל כך, לבעיה ומי עומד מאחורי ההחלטה שמאמללת נהגים רבים בעולם.

גם אתר How To Geek הצטרף לאתגר, ואישר את הממצאים לאחר בדיקה בכמה כלי רכב שונים. "בדקנו בכמה כלי רכב עם שקע USB ומדדנו את עוצמת הזרם שיוצאת", נכתב "גילינו שבכל המכוניות הזרם עומד על חצי אמפר. זה מספיק כדי לספק אנרגיה לדיסק-און-קי אבל לסמארטפון שלנו זה לא מספיק כלל".

טעינה סמארטפון ברכב. DIGITAL TRENDS, צילום מסך
למרבה המזל אפשר להשתמש בשקע המצת, אבל עדיף היה אם יצרניות הרכב היו משדרגות את שקעי ה-USB./צילום מסך, DIGITAL TRENDS

יצרנית הרכב היפנית "מאזדה" הגיבה באופן רשמי לפניית אתר Digital Trends ומסרה כי "ההספק הבינלאומי הרשמי לשקעי USB 1.0 ו-USB 2.0 הוא 500 מיליאמפר". הסיבה היא שמאזדה, ושאר יצרניות הרכב, סיכמו על הדרישות באפריל שנת 2000, ובמשך 17 השנים שחלפו מאז - שנים שאופיינו בקפיצה טכנולוגית אדירה - אף אחד לא נגע במפרט של USB 2.0. אין שום דבר שניתן לעשות כדי לתקן את זה, אך בעלי אייפונים יכולים להתנחם שמסיבה לא ברורה, האייפון מצליח למשוך זרם גבוה יותר של אמפר אחד.

למרבה המזל, לא נגזר עלינו לטעון את הסמארטפון באיטיות לנצח - הרי בכל רכב יש מצת סיגריות שמספק מתח של 12 וולט ולפחות 10 אמפר ברוב המכוניות. עם זאת, גם במטענים לרכב חשוב להיזהר ולא להזמין מטען ממקור מפוקפק או מיצרנית לא מוכרת במחיר נמוך במיוחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
QuickCharge PowerDrive - מטען מהיר למצת של הרכב. יש עוד כמה מומלצים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחיפוש מהיר ברשת ניתן למצוא מטענים לרכב במחיר התחלתי של 29 שקלים, כמו המטען לרכב של חברת Apex, המגיע עם שני שקעי USB, הראשון נותן זרם של 2.4 אמפר והשני 1 אמפר. אם אתם רוצים ליהנות מטעינה מהירה בתקן Quickcharge 3.0, ניתן למצוא מטען של חברת אנקר מדגם QuickCharge PowerDrive + במחיר של 79 שקלים בלבד.

יש גם מטען קצת יותר חכם מאחרים של חברת Nonda; הוא יזכור את מיקום החניה שלכם ויציג אותו באפליקציה ייעודית. המטען מספק זרם של 2.4 אמפר בשתי היציאות שלו ומחירו 149 שקלים. יצרניות מוכרות נוספות הן Aukey, Apex וגריפין.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully