וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית אביזרים סינית תובעת את אפל על חצי שקל

5.9.2017 / 9:14

"פנינו לאפל כמה פעמים בבקשה להעניק למוצרינו תו תקן MFi אולם סורבנו", טוענים ביצרנית האביזרים הסינית, פיזן. "זה גורם לנו להפסד"

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
אפל בוחרת לאיזו יצרנית אביזרים לתת אישור, אבל פיזן הסינית פשוט לא מוכנים לוותר./ShutterStock

רעידת אדמה בעולם המובייל? כבר ראינו בעבר לא מעט תביעות בין ענקיות הטכנולוגיה על סכומים ענקיים, אבל כנראה שבתביעה כזו עוד לא נתקלתם. יצרנית אביזרים סינית בשם פיזן תובעת את אפל על סכום של יואן אחד, השווה ערך לכ-15 סנטים בלבד, או 55 אגורות.

לצד האביזרים המקוריים מבית אפל, מפעילה היצרנית האמריקאית תוכנית בשם MFi. על פי התוכנית, מספר יצרניות גדולות משלמות לאפל סכום שנתי על מנת שזו תעניק תו תקן למוצריהן שיבטיח ללקוחות מוצר אינו מקורי אמנם, אלא כזה שעבר את האישור של אפל ובמחיר מופחת מזה של המוצרים המקוריים.

לטענת פיזן, היא יצרנית האביזרים הגדולה בסין, ואפל מנצלת את מעמדה בשוק ופוגעת לה במכירות. "פנינו לאפל כמה פעמים בבקשה להעניק למוצרינו תו תקן MFi אולם סורבנו", טוענים בחברה הסינית. "הדבר גורם לנו להפסד שכן מרבית הלקוחות מעדיפים לשים את כספם על מוצר שזכה לאישורה של אפל".

לא ברורה בדיוק הסיבה לסכום המגוחך, אולם זו יכולה לנבוע משתי סיבות: האחת היא שגיאת הקלדה תמימה, בעוד השנייה ככל הנראה נובעת מניסיון היצרנית הסינית לייצר לעצמה יחסי ציבור. את יחסי הציבור פיזן כבר קיבלה, כעת נותר לגלות האם בית המשפט מכיר בטענתה מול אפל כלגיטימית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טים קוק עצוב. צילום מסך
איך החברה העשירה בעולם תתמודד עם התביעה הזו? טים קוק, מנכ"ל אפל./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • תביעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully