וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהגר האיראני שהפך למנכ"ל אובר

6.9.2017 / 9:26

דרה חוסרובשאהי, בן ה-48, נולד באיראן למשפחה מבוססת בעלת חברה לתרופות - שאיבדה ברגע את עושרה כשמשמרות המהפכה נטלו את השלטון. בשנה שעברה הוא היה אחד המנכ"לים המרוויחים ביותר בארה"ב

דארה חוסרובשאהי. AP
דארה חוסרובשאהי./AP

לרוב נוטים לחשוב שמנהלים בכירים בחברות ענק נולדים עם כפית זהב בפה, אבל זה ממש לא המצב בעולם ההיי-טק של היום, או לפחות בכמה מהחברות הגדולות ביותר בעמק הסיליקון. סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך; פיצ'אי נולד בהודו והחל שם את לימודיו; הוא המשיך את לימודיו בארה"ב והצטרף לגוגל בשנת 2004, שם הוא טיפס במעלה סולם הדרגות. הוא נחשב לכישרון גדול ובשנת 2010, לפי הדיווחים, הוא קיבל מגוגל 50 מיליון דולרים כמענק כדי שלא יעבור לטוויטר המתחרה.

Uber אמנם אינה גדולה כמו גוגל אבל גם היא זכתה לתשומת לב רבה לאחרונה, ובעיקר ליחסי ציבור שליליים במיוחד בעקבות האשמות על הטרדות מיניות בחברה. בחודש יוני התפטר המנכ"ל והמייסד של החברה, טראביס קלאניק, בעקבות הפרשות והעדויות של עובדות לשעבר באובר והחברה הייתה חייבת לגייס מנכ"ל חדש שיצליח לשקם את החברה ולא רק את המוניטין שלה.

אחרי חיפושים לא ארוכים במיוחד, סטארט-אפ ההסעות החברתיות הפופולרי בארה"ב הודיע כי לתפקיד הבכיר בחברה נבחר דארה חוסרובשאהי, בן ה-48, שנולד באיראן למשפחה מבוססת בעלת חברה לתרופות - שאיבדה ברגע את עושרה כשמשמרות המהפכה נטלו את השלטון בסוף שנות השבעים של המאה העשרים.

טראביס קלניק מנכ"ל אובר. AP
מנכ”ל אובר היוצא, טראביס קלאניק. הסתבך עם טענות על הטרדות מיניות בחברה./AP

המשפחה המורחבת היגרה לארה"ב והחלו חיים חדשים עם קשיים ישנים ומוכרים של מהגרים. "לא היה פשוט בהתחלה", סיפר חוסרובשאהי שיתמנה בתקופה הקרובה למנכ"ל החברה. "למזלנו היו לנו קרובי משפחה בארה"ב, בעלי חברות גדולות, אולם ההורים שלי סבלו סבל שאין לתאר".

בגיל 13 נאלץ לשוב חוסרובשאהי לאיראן על מנת לסעוד את אביו שהיה על ערש דווי. הוא נשאר שם יותר ממה שתכנן והשלים לימודי הנדסה באחת האוניברסיטאות באיראן לפני שחזר לארה"ב בגיל 29. הוא התקבל לעבודה בעמק הסילקון והשתעשע בהשקעה במניות בבורסה.

לאחר שהתקדם בתפקידים נכנס כשותף בחברת התיירות אקספידיה והחל להתעשר מחדש בזכות ההשקעות שהניבו פירות בסופו של דבר. בשנת 2015 הוא קיבל מאקספידיה מענק של 90 מיליון דולרים בטענה שהוא יישאר עד 2020. בשנה שעברה הוא הפך לאחד המנכ"לים עם המשכורות הגבוהות ביותר באמריקה ובשבוע שעבר הוא מונה לתפקיד החדש.

12 שנה לאחר שהחל לעבוד בחברת התיירות, מונה המהגר שברח מאיראן בגיל צעיר למנכ"ל חברת אובר, ונכון לעכשיו נראה שבעמק הסיליקון מרוצים מהמינוי. הוא זוכה לשבחים מהקולגות וגם מהתקשורת, המשבחות את צניעותו וחכמת החיים שלו.

לאחר שקיבל את המינוי כתב חוסרובשאהי לעובדיו: "אני חייב להגיד שאני פוחד. הייתי באקספידיה כל כך הרבה זמן ששכחתי איך החיים נראים בחוץ. אבל התקופות בהן למדתי הכי הרבה היו תקופות השינויים ואני מבין שצריך לצאת מאזור הנוחות ולאמן שרירים שלא ידעתי שיש לי".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully